سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار کمالی خبر داد:

رقابت پنجه‌های کارآمد سربازان آغاز شد

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با شعار سرباز ماهر، پنجه‌های کارآمد، اشتغال موثر آغاز شده و از ۱۶ تیرماه مرحله اطلاع رسانی و ثبت نام آن شروع شده است.

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح  در خصوص برگزاری دومین مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح اظهار کرد: دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با شعار سرباز ماهر، پنجه‌های کارآمد، اشتغال موثر آغاز شده و از ۱۶ تیرماه مرحله اطلاع رسانی و ثبت نام آن شروع شده است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه افزود: این مسابقه در ۴ مرحله است و کلیه سربازان ماهر نیرو‌های مسلح سراسر کشور می‌توانند تا ۳۱ تیرماه ثبت نام کنند و پیشنهاد میکنیم سربازان دارای مهارت در این مسابقه شرکت داشته باشند.

وی گفت: پس از ثبت نام مسابقات مرحله شهرستانی از ۱ تا ۱۰ مرداد ماه برگزار می‌شود و افرادی که ثبت نام کرده اند به صورت خبرگی برای شرکت در مرحله دوم یا همان استانی انتخاب می‌شوند.

سردار کمالی درباره نحوه برگزاری مرحله استانی مسابقات گفت: مرحله استانی در ۲ زمان برگزار می‌شود، مرحله اول استانی سپاه و فراجا در ۱۳ تا ۱۸ مرداد ماه برگزار می‌شود و گروه دوم که ارتش، وزارت دفاع و ستاد کل هستند از ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه مسابقات را برگزار می‌کنند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه بیان کرد: برای این افراد قبل از مرحله سازمانی اردو تدارک دیده شده که از ۲۱ مهر ماه تا ۲۲ مهرماه برگزاری افتتاحیه اردوی آمادگی و آغاز مرحله سازمانی مسابقات را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری اردو و مراسم افتتاحیه، مرحله سازمانی در ۲۳ تا ۲۵ مهرماه برگزار می‌شود و بعد از آن به سراغ مرحله کشوری خواهیم رفت.

سردار کمالی بیان کرد: در ۲۶ و ۲۷ آبان ماه نیز اردو مرحله کشوری تدارک دیده شده و خود مسابقات کشوری در ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه افزود: مرحله اختتامیه مسابقات نیز در ۱ آذر ماه برگزار می‌شود و جوایز افراد برگزیده اعطا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته این مسابقات در ۱۵ رشته بود و امسال در ۲۰ رشته این مسابقات را برگزار خواهیم کرد گفت: برنامه نویسی پایتون، برنامه نویسی معماری، عکاسی دیجیتال، تعمیر و نصب دوربین مدار بسته، برقکاری ساختمان، برق خودروی سبک، تعمیرکار خودروی سبک، خیاطی مردانه و … ۲۰ رشته‌ای هستند که برای این مرحله از مسابقات در نظر گرفته شده است.

سردار کمالی ادامه داد: در این مسابقه سربازان و مربیان و فرماندهان تیم‌های برتر تشویق خواهند شد و مشوق مرحله استانی ۶ روز مرخصی تشویقی، اعطا لوح تقدیر، اعطا گواهی مهارت است و مشوق استانی ۳ تا ۷ میلیون هدیه نقدی، اولویت در استخدام و اولویت در اعطای وام خود اشتغالی است.

وی ادامه داد: در مرحله کشوری ۵ تا ۱۰ میلیون هدیه نقدی، اعطا مدال، بخشش ۱۵ تا ۴۵ روز اضافه خدمت، اولویت دریافت وام و استخدام در سازمان‌های نیرو‌های مسلح و هلال احمر در نظر گرفته شده و به برندگان کارت آزمون گری اعطا خواهد شد.

سردار کمالی با بیان اینکه سرباز ماهر، پنجه کارآمد و اشتغال موثر شعار ما است گفت: این مسابقه با ۲ هدف عمده کمک به توانمندی شغلی و ارتقا کیفی آموزش‌ها و تبلیغ و ترویج فرهنگ مهارت اموزی برگزار خواهد شد و جامعه هدف ما کلیه کارکنان وظیفه دارای مهارت است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ادامه داد: به فرماندهان و مسیولان توصیه میکنم تا ۳۱ تیرماه با اطلاع رسانی مناسب زمینه مشارکت کلیه سربازان ماهر در این مسابقه را فراهم کنند.

سردار کمالی گفت: هر سربازی که احساس میکند مهارتی دارد، می‌تواند از کلیه یگان‌ها در این مسابقه شرکت کند؛ سال گذشته تعدادی از سربازان مطلع نشده بودند، اما توصیه می‌کنم امسال تمامی سربازان ماهر در مسابقات شرکت کنند و پنجه‌های کارامد با یکدیگر رقابت داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.