سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ماه محرم

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ماه محرم خبر داد.

شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : با فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و افزایش تقاضا برای فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز و سفید برای تهیه نذورات، طرح نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را در استان تشدید کرده‌ایم.

یارویسی با بیان اینکه اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب شیفت‌های کاری آماده ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان هستند، گفت: در شهر کرمانشاه سه اکیپ و در هر کدام از شهرستان‌ها یک اکیپ برای تشدید نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی پای کار هستند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: در روز‌های تاسوعا و عاشورا بازرسان بهداشتی و ناظران ذبح شرعی در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار متشکل از دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی، کنترل و نظارت بهداشتی و ذبح شرعی دام‌ها را انجام می‌دهند.

یارویسی در ادامه با بیان اینکه از کشتارگاه‌های استان خواسته شده تا در روز‌های تاسوعا و عاشورا برای خدمات رسانی به مردم پای کار باشند، گفت: انتظار داریم مردم و به خصوص هیئت‌ها از کشتار دام در معابر و خیابان‌ها صرف نظر کرده و کشتار دام‌های نذری خود را به کشتارگاه‌ها بسپارند.

وی با بیان اینکه احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق کشتار غیربهداشتی دام بالا است، گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم و احتمال انتقال بیماری‌های خطرناکی مثل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و ... زیاد است، انتظار داریم هیات‌های مذهبی و مردم جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از کشتار دام در معابر و منازل صرف نظر کنند.

 وی افزود: هیئت‌های مذهبی و خانواده‌هایی که نذری دارند، در صورتی که اصرار به کشتار دام قربانی در منزل و یا معابر دارند، می‌توانند برای اعزام اکیپ‌های دامپزشکی برای معاینه، بازدید و ذبح دام‌ها در هر محلی که خودشان بخواهند، با سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: در صورتی که فردی اصرار به کشتار دام قربانی در منزل و یا معابر داشته باشد، باید حتما از پوشش حفاظتی مانند ماسک، دستکش، عینک و لباس کار به هنگام ذبح قربانی و قطعه قطعه کردن گوشت استفاده کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.