سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی بیانیه پایانی نشست ناتو را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ به شدت بیانیه پایانی نشست اخیر ناتو در واشنگتن را محکوم می‌کند.

خبرگزاری رسمی و دولتی کره شمالی امروز (شنبه) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش کرد: «پیونگ یانگ به شدت بیانیه پایانی نشست اخیر ناتو در واشنگتن را محکوم می‌کند.»

سران کشور‌های ناتو در بیانیه نشست ائتلاف در واشنگتن بر تعهد اوکراین تاکید و موضع محکم‌تری در مورد حمایت چین از روسیه اتخاذ کردند.

شبکه خبری کی. سی. ان.‌ای کره شمالی از قول وزارت خارجه این کشور گزارش کرد: «بیانیه اجلاس سران واشنگتن که در ۱۰ ژوئیه تهیه و علنی شد، ثابت می‌کند که ایالات متحده و ناتو که به ابزاری برای رویارویی خود تقلیل یافته‌اند، جدی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی هستند.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، این شبکه خبری کره شمالی می‌افزاید که اقدامات ایالات متحده برای گسترش بلوک‌های نظامی با کشور‌های ناتو و شرکای آسیایی از جمله کره جنوبی و ژاپن، «علت اصلی و تهدید جدی برای صلح منطقه است، محیط امنیت بین‌المللی را به شدت تهدید می‌کند و باعث ایجاد رقابت تسلیحاتی در سراسر جهان می‌شود.»

در بیانیه اجلاس سران کشور‌های ناتو از چین خواسته شده بود تا هرگونه حمایت مادی و سیاسی از تلاش‌های جنگی روسیه را متوقف کند. همچنین در این بیانیه، ایران و کره شمالی متهم شدند که با حمایت نظامی مستقیم از مسکو به جنگ روسیه در اوکراین دامن می‌زنند.

کره جنوبی و ایالات متحده در حاشیه نشست سران ناتو دستورالعملی را درباره ایجاد یک سیستم یکپارچه بازدارندگی گسترده برای شبه جزیره کره به منظور مقابله با تهدیدات هسته‌ای و نظامی کره شمالی امضا کردند.

برچسب ها: کره شمالی ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۳
کره شمالی باید یه انتخابات آزاد برگزار کنه و دهن آمریکا رو ببنده