سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب در اصفهان

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: مصرف آب (۲۱ تیر) به بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه رسید که نسبت به روز‌های اخیر ۱۵ درصد افزایش داشت.

 سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: پیش بینی‌ها حاکی از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در روز‌های اخیر با توجه به گرمای شدید هوا بود، اما با همراهی مشترکان استان اصفهان این میزان حدود ۱۵ درصد گزارش شد.

 مجید مختاری افزود: مصرف آب ۶۰ شهر و ۳۸۰ روستای استان از سامانه بزرگ اصفهان تامین می‌شود و افزایش مصرف، افت سطح مخازن ذخیره آب را بدنبال خواهد داشت.

او  گفت: قرارگاه رصد و پایش مصرف آب از زمستان سال گذشته در این شرکت راه اندازی و پیگیری لازم برای اجرای طرحهای مهم و تاثیرگذار در تعدیل فشار شبکه انجام شده است.

مختاری اضافه کرد: طرحهای مهمی در قسمت مرکزی و شمال اصفهان برای تامین فشار آب اجرا شد و تاثیر خوبی به‌همراه داشت بطوریکه تماس‌های مردمی درباره اُفت فشار در قسمت شمالی این شهر کاهش یافت.

مختاری خاطرنشان کرد: انتظار ما از مردم این است که از مصرف غیر ضروری آب در این روز‌های گرم بپرهیزند و در صورت مصرف ۱۴۰ لیتر آب در شبانه روز توسط هر فرد از این شرایط هوای بسیار گرم عبور خواهیم کرد.

او بیان کرد: کاهش مدت زمان استحمام، عدم شست و شوی خودرو، حیاط، باغچه‌ها و فضای سبز با آب آشامیدنی و استفاده از ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی با حداکثر ظرفیت از جمله نکاتی است که با رعایت آنها می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: با توجه به افزایش شدید دمای هوا از همشهریان تقاضا می‌شود بیش از پیش در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و از نصب پمپ آب به شبکه به‌صورت مستقیم خودداری و از مخزن ذخیره استفاده کنند.

مختاری اظهار داشت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه هدررفت آب در معابر و اماکن عمومی، تصویر یا فیلم مربوطه را از طریق شبکه اجتماعی «ایتا» به شماره ۰۹۳۷۲۷۱۰۶۱۵ ارسال کنند و به قید قرعه به آنها پاداش داده می‌شود.


برچسب ها: مصرف آب ، افزایش ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.