سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس: به دنبال تضمین کتبی برای عدم از سرگیری جنگ هستیم

حماس در مذاکرات آتش‌بس خواستار ضمانت کتبی شده است که نشان دهد رژیم صهیونیستی پس از تبادل اسرا، جنگ را از سر نمی‌گیرد.

احمد عبدالهادی، رئیس دفتر سیاسی حماس در لبنان می‌گوید که بر اساس چارچوب پیشنهادی جو بایدن برای مذاکرات و برقراری آتش‌بس در غزه، «تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد، آتش‌بس برقرار است». با این حال، حماس خواستار تضامین کتبی است که بر اساس آن «مذاکرات تا زمان حصول آتش‌بس دائمی ادامه پیدا کند». 

به گزارش تایمز اسرائیل، این مقام حماس گفت: «بر اساس چارچوب فعلی، نتانیاهو می‌تواند مذاکرات را متوقف کند و بعد تجاوز را در هر زمانی از سر بگیرد. ما خواهان تضمین کتبی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که مذاکرات تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که آتش‌بس دائمی حاصل شود».

مذاکرات پیرامون برقراری آتش‌بس در غزه در جریان است و منابع مختلف جزئیاتی از آن را فاش کرده‌اند. خبرگزاری رویترز نیز ساعاتی پیش به نقل از منابع خود اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از توافق قصد دارد نیرو‌های خود را از مرز غزه و مصر خارج کند. این موضوع که یکی از مهم‌ترین مسائلی است که تاکنون مانع توافق شده، اندکی بعد توسط دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رد شد و او این خبر را «جعلی» خواند.

مقامات حماس می‌گویند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بقای سیاسی خود عمدا در مذاکرات کارشکنی کرده و اراده‌ای برای حصول توافق ندارد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.