سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرمان:

به وعده انسجام ملی، عمل شود

امام جمعه کرمان ضمن تبریک به مسعود پزشکیان گفت: از رئیس جمهور منتخب، انتظار می رود به وعده های خود به ویژه انسجام ملی و همراه شدن همه اقشار با هم، جامه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان ضمن تاکید به رعایت تقوای الهی، به حدیثی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: اگر کسی تقوای الهی، خداترسی و رعایت حدود الهی را پیشه کند از فتنه‌های دنیوی و اخروی نجات خواهد یافت.

وی افزود: وقتی به تاریخ کربلا می‌نگریم، دو دسته فعل و انفعالات مثبت و منفی وجود دارد که محور مثبت آن امام حسین (ع) و یارانش در کربلا است و درس‌های زیادی را در این قیام به جای گذاشته اند و دیگری، قسمت منفی این امر که محور آن یزید و یزیدیان است و عبرت‌ها را به نمایش گذاشته اند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از عبرت‌های بسیار مهم در طول تاریخ این است که جامعه بعد از رحلت نبی اسلام از اصول نبوی عدول کرد، بیان داشت: پیامبر اکرم در دوران نبوتش به تبلیغ اسلام در بین قبایل عرب پرداخت و توانست نور ظلمت را از دل‌های آنها بزداید و همه قبایل را در کنار هم منسجم کرد و امت اسلامی را با نگاهی واحد مبتنی بر ایثار و گذشت شکل داد.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) دوران بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) را رواج یافتن شبهه علمی و شهوت عملی دانست و گفت: ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها جای یکدیگر قرار گرفتند و امامت به سرعت از جامعه کنار زده شد و بستر برای حکمرانی نالایقان آماده شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش روز بهزیستی و تامین اجتماعی را تبریک گفت.

نماینده ولی فقیه در استان به مهمترین رخداد سیاسی اخیر اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات مردم با حضور گسترده پای صندوق‌های رای قابل تحسین است که در مرحله دوم با لبیک به دستور رهبری، حضور ناصح و پررنگتری به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی با اقتدار توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتخاباتی سالم و رقابتی را برگزار کند، افزود: نظام مقدس، تهدید‌ها را به خوبی می‌تواند به فرصت تبدیل کند و تاکنون در تمام مراحل و ماموریت ها، به بهترین نحو حفاظت‌ها و حراست‌ها را انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان با تبریک به رئیس جمهور منتخب، گفت: مسعود پزشکیان در این انتخابات موفق شدند؛ لذا از ایشان توقع می‌رود به وعده‌های داده شده با تمام توان، عمل کند و امیدواریم در دولت آتی، به وعده انسجام ملی و همراه شدن همه اقشار باهم، جامه عمل پوشیده شود.

وی با ابراز امیدواری از پیروزی زودهنگام مجاهدان فلسطینی در ادامه به واقعه تاسوعا و عاشورا اشاره کردو گفت: هرچه داریم از محرم و صفر است و کربلا در عاشورا تمام نشده است و پیام عاشورا سنت الهی است که از سوی کاروان عاشورایی تاریخی شد.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.