سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی متقاضیان باقی‌مانده نهضت ملی مسکن از سوی دولت چهاردهم الزامی است

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: تکمیل و رسیدگی به متقاضیان باقی‌مانده نهضت ملی مسکن می‌تواند زمینه را برای تقویت بازار مسکن فراهم کند.

دولت چهاردهم در حالی روی کار می آید که ۲میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه نهضت  ملی مسکن در کشور باقی مانده است. بنابراین باید در ابتدا هرچه سریعتر بتواند با ظرفیت های خود متقاضیان و همچنین مردمی سازی این پروژه های باقی مانده را تکمیل کند. همچنین در کنار متقاضیان، انبوه‌سازان و همچنین بخش خصوصی هم حضور دارد که می توانند از ظرفیت این بخش هم برای تقویت و تولید واحدهای مسکونی استفاده کند.

بر اساس این گزارش، حدود ۵ میلیون نفر متقاضی برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که باید هرچه سریعتر این پروژه ها به اتمام برسند. همچنین باید سایر افرادی که در این طرح ثبت‌نام کرده و هنوز تعیین و تکلیف نشده‌اند هم رسیدگی شوند تا چشم انتظاری آنها هم به اتمام برسد.

 در همین رابطه  حسن محتشم، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  ساخت یک میلیون مسکن در سال و اعطای زمین رایگان از سوی دولت چهاردهم باید ادامه‌ پیدا کند، گفت:  اعطای زمین رایگان از سوی دولت اقدام خوبی است، اما باید این زمین به سازندگان واگذار و از آن‌ها تعهد گرفته شود که در مدت معین واحدهای مسکونی ساخته شده و به اتمام برسد.

 وی افزود: تخصیص زمین به متقاضیان خود زمینه ساز افزایش مشارکت مردم شده و به نوعی مردمی سازی خود نقش موثری در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد. بنابراین باید دولت چهاردهم هم در قالب تخصیص زمین و همچنین تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن بتواند بازار مسکن را رونق دهد.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران اضافه کرد: دولت باید پیگیری های لازم از سوی بانک ها برای تسهیلات نهضت ملی مسکن که هم اکنون به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده را انجام دهد تا هرچه سریعتر این واحدهای مسکونی باقی مانده که به ۲میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسیده  تکمیل شوند.

وی  یادآور شد: وظیفه دولت این است که با مجموعه‌های حرفه‌ای انبوه‌ساز و سازنده ها تعامل مناسب و برنامه‌ریزی شده برقرار کند. همچنین با الحاق اراضی به شهرها بتواند زمین مورد نیاز برای سایر پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرها را فراهم کند.

محتشم بیان کرد: در شرایط کنونی بهترین اقدام برای بهبود و افزایش میزان تولید مسکن  تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن باقی مانده وهمچنین واحدهای مسکن مهر است که برای این طرح تا به امروز برنامه ریزی های زیادی انجام داده اند بنابراین هرچه سریعتر باید آنها تعیین و تکلیف شوند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.