سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت پیگیری پرداخت تسهیلات ساخت ۸۰۰ میلیون تومانی در دولت چهاردهم

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گفت: دولت چهاردهم باید برای تکمیل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده، زمینه را برای همکاری بیشتر بانک‌ها فراهم کند.

دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن متعهد شده بود که سالانه یک میلیون واحد مسکونی را احداث کند که البته تا به امروز هم توانسته است بخش زیادی از این تعهدات را انجام دهد و ۲میلیون و۶۰۰ هزار واحد مسکونی در مرحله ساخت قرار گرفته است همچنین ۶۰۰ هزار واحد مسکونی هم ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

طبق ارزیابی های صورت گرفته تا به امروز حدود ۶میلیون نفر برای پروژه های نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۴میلیون نفر واجد شرایط شناخته شده اند همین آمار حاکی از آن است که متقاضیان زیادی چشم انتظار تکمیل واحدهای مسکونی خود هستند‌. بنابراین برای پاسخ گویی به نیاز مسکنی متقاضیان باید هرچه سریعتر این پروژه ها به بهره‌برداری برسد.

درخصوص اهمیت تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن سلطانی عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دولت سیزدهم با عقب ماندگی های زیادی در بخش مسکن  مواجه بود که برای جلوگیری از افزایش این عقب ماندگی ها تصمیم گرفت که طرح نهضت ملی مسکن را اجرا کند.

وی افزود: دولت سیزدهم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن توانست بخش زیادی از نیاز مسکنی کشور را پاسخ دهد و همین امر توانست انگیزه متقاضیانی که سالیان سال چشم انتظار مسکن بودند را افزایش دهد‌.

سلطانی بیان کرد:وزارت راه و شهرسازی توانست زیرساخت‌های لازم را برای اجرای پروژه فراهم کند و با الحاق اراضی به شهرها بخش زیادی از متقاضیان را خود به پروژه های نهضت ملی مسکن متصل کند‌.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن اظهار کرد: نهضت ملی مسکن حدود ۳۰درصد بر روی افزایش ساخت‌وساز تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: دولت چهاردهم باید تلاش کند تا این تعداد از متقاضیان مسکنی که  واجد شرایط هم شناخته شده بودند را خانه دار کند.

 عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران یادآوری کرد: دولت چهاردهم برای ساماندهی بخش مسکن چه در حوزه عرضه و چه در حوزه تقاضا باید شرایط ساخت‌وساز را تسهیل کند و تولید مسکن را افزایش دهد.

وی یادآور شد: باید هرچه سریعتر دولت چهاردهم زمینه تکمیل برای همکاری بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را فراهم کند تا متقاضیان و سازندگان با انگیزه بیشتری بتوانند وارد حوزه ساخت و ساز مسکن شوند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.