سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف:

ریاست روسیه بر بریکس فرصت مناسبی برای توسعه روابط تهران و مسکو است

رئیس مجلس گفت: ریاست روسیه در بریکس فرصت مناسبی برای توسعه روابط به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی و فرصت‌های ترانزیتی، انرژی و تجارت است.

«والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه با «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نشست روسای مجالس بریکس دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در این دیدار، ضمن تبریکِ برگزاری موفق مجمع پارلمانی بریکس، گفت: بدون شک بریکس در کنار روابط دوجانبه ایران و روسیه، تاثیرات منطقه‌ای و بین‌المللی برای هر دو کشور دارد. ریاست روسیه در بریکس فرصت مناسبی برای توسعه روابط به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی و فرصت‌های ترانزیتی، انرژی و تجارت است.

وی تاکید کرد: ایران و روسیه ظرفیت بزرگی در توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و مبادلات تجاری دارند.

والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ضمن تسلیت مجدد به دلیل شهادت رئیس جمهور ایران، گفت: همه ما از این حادثه متاثر شدیم ایشان سهم بسیاری در بهبود روابط بین دو کشور داشتند و امیدواریم این همکاری‌ها توسط رئیس جمهور جدید تداوم داشته باشد.

وی اظهار کرد: ما از الحاق ایران به بریکس حمایت کردیم و تاکید می‌کنیم که ایران به صورت فعالانه در تمامی فرمت‌های این گروه و همکاری‌ها حضور دارد.

رئیس شورای فدراسیون روسیه ادامه داد: ما باید توافقات در سطح عالی را در مجالس دو کشور تصویب کنیم. حدود ۱۵ سند همکاری بین استان‌های ایران و روسیه در مرحله هماهنگی است از شما می‌خواهم که از همکاری‌های بین استان‌های ایران و روسیه حمایت کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۲ تير ۱۴۰۳
آقایان مسئولین ایران ! شماها در حد ولادیمیر پوتین نیستید پوتین افسر و جاسوس رژیم قهار شوروی کمونیستی است و بسیار بسیار زبده خیلی خیلی باید مواظب باشید .
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۳ تير ۱۴۰۳
ای خود تحقیر اقای قالیباف هم سرباز ، فرمانده جنگ ، سرتیپ ، خلبان ، بزرگترین تکنوکرات کشور ، شهردار ، مدیر ، سیاست مدار ، اقتصاد دان ، رئیس مجلس ، فرمانده سابق نیرو انتطامی با کلی درجه و نشان هست از پوتین هم زبده تر هست