سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس: نتانیاهو در مسیر مذاکرات کارشکنی می‌کند

«حسام بدران» از رهبران ارشد حماس از کارشکنی نتانیاهو و تحرکات آمریکا برای مذاکرات با جنبش مقاومت خبر داد.

«حسام بدران» از رهبران ارشد حماس بامداد جمعه در خصوص کارشکنی نتانیاهو و تحرکات آمریکا برای جوش دادن مذاکرات با جنبش مقاومت گفت: نتانیاهو به علت اهداف شخصی از مذاکرات طفره می‌رود و رژیم اشغالگر هیچ اراده‌ای برای حصول توافق ندارد.

به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، بدران تصریح کرد: در حالی که مقاومت حماس با طرح بایدن موافقت کرده است، نتانیاهو به این طرح به همراه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بی توجه بوده و آن را نادیده می‌گیرد.

وی افزود: جنبش حماس موضعی نرم و مثبت در پیش گرفته، اما نتانیاهو درصدد کارشکنی در توافق است و در اظهارات علنی [مبنی بر انجام مذاکرات] دروغ می‌گوید.

بدران گفت که با وجود آن که هیأت مذاکره کننده برآمده از جنبش حماس است، اما تصمیمات با رایزنی و مشورت همه گروه‌های ملی فلسطینی انجام می‌شود.

وی بار دیگر به مدیریت غزه پس از جنگ اشاره کرد و آن را مسأله فلسطینی دانست که نباید هیچ کشور خارجی در آن مداخله کنند و تأکید کرد: هرگز درباره سرنوشت غزه پس از پایان جنگ با هیچ کشور خارجی مذاکره نخواهیم کرد.

بدران از جامعه جهانی خواست که به طرف‌هایی که در مذاکرات اخلال وارد می‌کنند فشار وارد کند و نیز آنها را متقاعد کند تا حملات به غزه را متوقف کنند.

این تحولات همزمان با اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا صورت گرفت که جمعه شب اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان پیشرفت‌هایی در جهت دستیابی به آتش‌بس میان اسرائیل و حماس داشته‌اند و «نشانه‌ها مثبت‌تر از ماه‌های اخیر هستند.»

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه گفت که هیاتی به منطقه سفر کرده است.

یک هیات اسرائیلی به رهبری دیوید بارنیا، رئیس موساد، هفته گذشته برای مذاکرات در قطر بود و اواخر امروز به تل آویو بازگشت. بارنیا که سازمان جاسوسی موساد اسرائیل را رهبری می‌کند، با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر دیدار و گفتگو کرد.

مقامات آمریکایی می‌گویند که آتش بس غزه می‌تواند به توقف دائمی درگیری‌ها تبدیل شود. این جنگ باعث آشفتگی در خاورمیانه و اختلافات سیاسی بزرگ در سطح جهانی شده است و حتی به تلاش بایدن برای انتخاب مجدد در نوامبر لطمه می‌زند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.