سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دشمن حیا و حجاب بانوان ایرانی را نشانه گرفته است

امام‌جمعه سراوان گفت: معاندین و دشمنان، حجاب و حیا بانوان ایرانی را نشانه گرفته‌اند و برای ترویج بی‌حجابی با ابزارهای مختلف در تلاش هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در همایش عفاف و حجاب که با حضور فرماندار، جانشین فرمانده سپاه شهرستانی سراوان، مشاور استاندار در امور بانوان و جمعی از بانوان در سالن فرهنگ و ارشاد شهرستان به همت بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان برگزار شد، بیان کرد: در دین مبین اسلام برای مسائل ریز و درشت نسخه وجود دارد که در بحث عفاف و حجاب اگر به نسخه آن عمل شود از بسیاری از گناهان و هوس‌ها محفوظ خواهیم ماند.
 
وی افزود: اگر می‌خواهیم عفت حفظ شود و به سمت بی‌بندوباری سوق نیابیم باید در پوشش و آرایش خود مراقبت داشته باشیم، برخی به گونه‌ای لباس می‌پوشند که اگر لباس نداشته باشند بهتر است چرا که پوشش آنها جلوه‌گری و جلب توجه دیگران است.
 
امام‌جمعه سراوان ادامه داد: در قرآن کریم آیات زیادی در باب پوشش زنان وجود دارد و زنان را از خودنمایی منع کرده است تا ارزش‌ها حفظ شود.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری خاطرنشان کرد: در اسلام به نظافت و پاکیزگی بسیار تأکید شده و رعایت برخی از اصول موجب می‌شود که زن از اینکه ابزار و کالایی برای لذت‌جویی مردان لاابالی شوند محفوظ بمانند.
 
احمد حیدری نیا جانشین فرمانده سپاه شهرستانی سراوان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام و شهادت سرور و سالار شهیدان، بیان کرد: حجاب یادآور فرهنگ چندین هزار ساله زنان و دختران مسلمان ایرانی است.
 
وی با بیان اینکه معاندین و دشمنان فرهنگ حجاب و حیا دختران و زنان ایرانی را نشانه گرفته‌اند، افزود: حجاب از صدر اسلام وجود داشته و بهترین الگو بانوان در زمینه عفاف و حجاب حضرت فاطمه الزهرا (س)، حضرت زینب (س)، حضرت معصومه (س) و بانوانی که در قرآن از آنها یاد شده است هستند.
 
جانشین فرمانده سپاه شهرستانی سراوان ادامه داد: حجاب مانند مروارید و در گرانبهایی است که دشمن تلاش دارد آن را تحت‌الشعاع قرار دهد و در این زمینه اقدامات زیادی را انجام داده، اما بانوان مسلمان می‌دانند که حجاب برای آنها محدودیت نیست و این موضوع را در تاریخ مشاهده کرده‌ایم.
 
لازم به ذکر است در این مراسم از بانوان محجبه و فعال در ترویج فرهنگ و عفاف با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده قدردانی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.