امام جمعه ارومیه:

حجاب و عفاف مهمترین عامل برای استحکام خانواده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ترویج بی عفتی، بزرگترین ضربه به بانوان بوده و بنیان خانواده را سست می‌ کند، گفت: حجاب و عفاف مهمترین عامل برای استحکام خانواده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: مساله عفت و حجاب یک مساله اجتماعی است، زیرا بی عفتی و بی حجابی جامعه را به فساد می‌کشد و عقوبت الهی را در پی دارد.

به گفته او باید تمام جامعه به مساله عفاف و حجاب توجه کنند، زیرا خداوند متعال غیرتمند است و فرد غیرتمند را دوست دارد.

او گفت: حجاب مساله مهمی است که خداوند متعال در قرآن کریم آیات متعددی در این مورد نازل کرده و این مساله یک واجب شرعی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: ۱۷ دی روز کشف حجاب توسط رضاشاه است و آن ملعون قصد داشت بی عفتی و بی حجابی را در جامعه رواج دهد و  بی دینی را در مملکت غالب کند.

به گفته وی: به تلاش مردم مومن ایران در آن زمان برای جلوگیری از ترویج بی حجابی بیان کرد: مردم همیشه در تمام صحنه‌ها پای کار آمده اند که این امر نشانه بصیرت آحاد ملت ایران اسلامی است.

او گفت: حضور چشمگیر مردمی در روز‌های اخیر نیز نشان داده که مردم قدردان زحمت کشان جامعه هستند و این حضور مردم نشان از حمایت آن‌ها از مسوولان است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مسوولان توجه کنند که بدون پشتیبانی مردمی هیچ کاری را نمی‌توانند انجام دهند و این حضور مردمی نیز نشان از عنایت خداوند متعال به این کشور است.

به گفته او: لزوم توجه به موضوع تکدی گری و رفع آن توسط مسوولان استانی به این مساله توجه ویژه داشته باشند، زیرا این امر در شان جامعه ما نیست.

او گفت: راه اندازی پنجره واحد اقتصادی در آذربایجان غربی در اولویت باشد، این مساله توسط مسوولان قبل طرح شده و بلاتکلیف مانده است و باید توسط دولت جدید پیگیری شده و پنجره واحد اقتصادی راه اندازی شود.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.