سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۱۰۰۰ تن گندم در بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از تولید بیش از ۱۰۰۰ تن گندم در شهرستان بابلسر خبر داد.

نصرالله پورحسین باقری مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه ۲۳۹ هکتار از اراضی زراعی بخش بهنمیر و بخش مرکزی این شهرستان به کشت گندم ارقام احسان و تیرگان اختصاص یافته بود، گفت: با متوسط عملکرد ۴۲۹۴ کیلوگرم در هر هکتار، بیش از ۱۰۲۶ تن گندم در مزارع گندم این شهرستان تولید شد.

او با اشاره به اینکه از این میزان محصول، بیش از ۷۲۶ تن به مراکز خرید تعیین شده از سوی اداره غله و بازرگانی تحویل داده شده است، افزود: رعایت اصول به‌زراعی مانند تاریخ کاشت، رعایت تراکم کشت در کنار تغذیه و کوددهی مناسب و اصولی، و همچنین زمان مناسب مبارزه با آفات و بیماری‌های رایج منطقه، از جمله عوامل موثر در افزایش تولید گندم در این شهرستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر در پایان بر ضرورت تداوم حمایت‌های دولتی از کشاورزان، به‌ویژه در زمینه تامین نهاده‌های کشاورزی و تسهیلات بانکی، به منظور افزایش انگیزه کشاورزان برای تولید بیشتر و رونق اقتصادی این بخش تاکید کرد.

شهرستان بابلسر یکی از قطب‌های تولید گندم در استان مازندران است و سالانه بخش قابل توجهی از نیاز استان به این محصول از طریق مزارع این شهرستان تامین می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.