سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت مرمت کاخ شهرستانک به بیش از ۸۰ درصد رسید

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی عملیات مرمت کاخ شهرستانک خبر داد.

رحیم خاکی گفت: عملیات مرمت و بازسازی کاخ شهرستانک توسط بهره‌بردار بخش خصوصی در حال انجام است و پیشرفت محسوسی داشته است. 

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در جلسه‌ای که روز گذشته به ریاست معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و با حضور مدیران کل دستگاه‌های خدمات رسان شامل راهداری، آب، برق، گاز، ارتباطات سیار و همچنین محیط زیست و منابع طبیعی در کاخ شهرستانک برگزار شد، بر تسهیل و تسریع ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط هریک از دستگاه‌ها تأکید و مصوب شد تا ده روز آینده عملیات عمرانی ایجاد تأسیسات آغاز شود. 

او ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان برای فراهم شدن زیرساخت‌هایی همچون راه و انشعابات آب، گاز، برق و مخابرات و پیشبرد امور بر طبق برنامه تا یک سال آینده شاهد بهره برداری از کاخ شهرستانک با کاربری بوتیک هتل باشیم.

کاخ شهرستانک در سال ۱۲۹۵ هجری قمری به دستور ناصرالدین شاه قاجار در «دره کیله» شهرستانک به عنوان یکی از روستا‌های توابع شهرستان کرج در کیلومتر ۵۵ جاده چالوس بنا شد.

این کاخ پس از طی دوران شکوه خود به عنوان پناهگاه هیئت کوهنوردی با ثبت سند به نام و در اسفند ۱۳۵۹ در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار گرفت. با تلاش سازمان میراث فرهنگی وقت کاخ شهرستانک در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۷۶ با شماره ۱۹۲۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و با صرف تلاش فراوان در سال ۱۳۸۴ به مالکیت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درآمد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.