سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال ۳۴ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ۳۴ روستای استان در سه ماهه نخست امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اتصال ۳۴ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات در سه ماهه نخست سال گفت: در زمینه اتصال این روستا‌ها ۲۹ سایت احداث و یا ارتقاء یافته که با اتصال این روستا‌ها سه هزار و ۵۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

او با بیان اینکه از نیمه خرداد تاکنون با راه‌اندازی ۸ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات، ۸ روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شده اند، افزود: راه‌اندازی این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۶۸ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شده‌اند.

بهی بیان کرد: خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در دسترس بیش از هزار خانوار روستایی استان قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد، سه سایت جدید در روستا‌های مهمان شهر آهنگران شهرستان زیرکوه، شیرگ آقا شهرستان سربیشه و ساقی شهرستان بیرجند احداث و راه‌اندازی شده‌اند که این روستا‌ها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده‌اند.

او ادامه داد: همچنین با ارتقاء تکنولوژی پنج سایت دیگر تلفن همراه، روستا‌های زنوغان طبس، زهاب سفلی نهبندان، گیو خوسف، بوته زیرک درمیان و گلوباغ سربیشه از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.