سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ روش برای رفع مشکلات عملکرد در ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ با طراحی شیک، منوی استارت مرکزی و طرح‌بندی‌های Snap و Copilot، قطعاً یک منبع بهره‌وری است که به شما در انجام کار‌ها کمک می‌کند.

ویندوز ۱۱، مانند هر سیستم عامل، از تنگنا‌های عملکرد مصون نیست. چه از یک لپ‌تاپ گران‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌کنید یا از رایانه‌های شخصی بازی، چند کار وجود دارد که باید برای رفع مشکلات عملکرد و بهبود تجربه ویندوز ۱۱ خود انجام دهید.

ویندوز را ری‌استارت کنید
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اکثر کاربران لپ‌تاپ دستگاه‌ها را به جای خاموش کردن آن ها در حالت خواب قرار می‌دهند، بنابراین در عرض چند ثانیه برای استفاده آماده می‌شوند.

با این حال، هر از گاهی باید دستگاه خود را ری استارت کنید. هنگامی که کامپیوتر خود را به طور کامل خاموش و راه اندازی مجدد می‌کنید، سیستم تمام برنامه‌ها و فرآیند‌های پس زمینه را خاتمه می‌دهد و حافظه را پاک می‌کند.

این یک ترفند مفید و اثبات شده برای حل مشکلات عملکرد رایانه شما است.

کار‌های دشوار را به پایان برسانید

هنگامی که علائم مرموز را تجربه می‌کنید، برنامه‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند می‌توانند مقصر اصلی باشند.

می‌توانید این مورد را با استفاده از Task Manager پیش فرض در ویندوز مشخص کنید.

برای فهمیدن این موضوع، روی کلید Windows راست کلیک کنید، Task Manager را باز کنید و به دنبال برنامه یا سرویسی بگردید که میزان بالایی از CPU را در دستگاه شما مصرف می‌کند. سپس آن را انتخاب کنید و روی "پایان کار" در بالا کلیک کنید.

فضا را آزاد کنید
اگر فضای ذخیره سازی رایانه ویندوز شما کم است، ممکن است با مشکلاتی در عملکرد مواجه شوید.

به جای حذف دستی فایل‌های بزرگ و برنامه‌های غیر ضروری، از منوی Storage در تنظیمات ویندوز استفاده کنید تا در کمترین زمان فضا را آزاد کنید.

برای انجام این کار، کلید‌های Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود. سپس از نوار کناری System را انتخاب کنید و منوی Storage را باز کنید و آنچه را که باید حذف شود را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از Storage Sense، ابزار مفید دیگری برای آزاد کردن خودکار فضا، حذف فایل‌های موقت و مدیریت محتوای ابری استفاده کنید.

موارد راه اندازی را غیر فعال کنید

اگر هنگام راه‌اندازی ویندوز، برنامه‌ها و سرویس‌های زیادی اجرا می‌شوند، عملکرد دستگاه شما را مختل می‌کند.

 می‌توانید به سرعت به این عوامل راه اندازی نگاه کنید و آن ها را از منوی تنظیمات غیرفعال کنید. برای انجام این کار، با فشردن کلید‌های Windows + I به تنظیمات ویندوز بروید و از نوار کناری انتخاب کنید و Startup را باز کنید و برنامه‌ها و سرویس‌هایی را که در هنگام راه‌اندازی به کار می‌افتند، و تأثیر کلی آن ها بر سیستم خود را بررسی کرده و موارد غیر ضروری را غیرفعال کنید.

Windows Security را روشن کنید
اگر عادت به دانلود محتوا و برنامه‌های کاربردی از منابع غیر رسمی دارید، ممکن است رایانه خود را با فایل‌های جعلی یا بدتر از آن آلوده کرده باشید.

کامپیوتر شما ممکن است به خاطر این فایل‌های خراب در عملکرد ضربه بخورد. 

بنابراین، وقت آن است که از Windows Security استفاده کنید تا یک اسکن کامل روی دستگاه خود اجرا کنید و این فایل‌ها را برای همیشه حذف کنید. برای انجام این کار، کلید Windows را فشار دهید، Windows Security را جستجو کنید و از نوار کناری گزینه Virus & kërcënim محافظت را انتخاب کنید.

سپس گزینه‌های اسکن را باز کرده، Full قبل scan را انتخاب کرده و روی Scan کلیک کنید.

حافظه و رم را ارتقا دهید
حافظه SSD سریعتر زمان بارگذاری سریع و عملکرد تقریباً بی صدا را ارائه می‌دهد؛ بنابراین باید حافظه HDD دستگاه خود را به SSD ارتقا دهید.

به همین ترتیب، اگر در چندوظیفگی با مشکل مواجه هستید، رم رایانه خود را افزایش دهید تا برنامه‌های بیشتری به سرعت اجرا شوند.

از حالت بازی استفاده کنید
ویندوز دارای یک حالت اختصاصی برای بهبود تجربه بازی شما است. در این حالت اعلان‌ها را غیرفعال می‌کند و سیستم را برای حداکثر کارایی بهینه می‌کند.

برای فعال کردن این حالت می‌توانید به Settings و سپس Games رفته و Game Mode را فعال کنید.

برنامه Disk Cleanup Utility را اجرا کنید
Disk Cleanup یکی دیگر از ابزار‌های مفید برای حذف فایل‌های موقت سیستم است. فضا را آزاد می‌کند و عملکرد کلی را بهبود می‌بخشد. کلید Windows را فشار دهید و Disk Cleanup را جستجو کنید.

درایوی را که می‌خواهید تمیز کنید انتخاب کنید و OK را فشار دهید. سپس انواع فایل‌هایی را که می‌خواهید حذف کنید انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

به یک برنامه با عملکرد بالا بروید
ویندوز و سازندگان شخص ثالث مانند ایسوس و لنوو برنامه‌های مختلفی را برای متعادل کردن کارایی ارائه می‌دهند.

اگر کار‌های سختی مانند ویرایش RAW، ویرایش ویدیو یا کار سه بعدی انجام می‌دهید، به برنامه Performance مراجعه کنید.

با این حال، چنین برنامه‌ای با عملکرد بالا بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد.

به روز رسانی نرم افزار و برنامه‌های کاربردی
سیستم عامل‌های قدیمی و برنامه‌های قدیمی در دستگاه ویندوز شما می‌تواند منجر به مشکلات عملکرد شود.

ابتدا باید به تنظیمات ویندوز بروید، Windows Update را انتخاب کنید و آخرین نرم افزار ساخته شده بر روی دستگاه خود را نصب کنید.

همچنین به روز رسانی برنامه‌ها برای افزودن ویژگی‌های جدید و رفع اشکالات مهم است.

منبع: ارم نیوز

برچسب ها: ویندوز 11 ، باگ ویندوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.