سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: اجازه بازگشت حماس به رفح را نمی‌دهیم

یوآو گالانت تاکید کرد که تل‌آویو نمی‌تواند بازگشت جنبش حماس به رفح را تحمل کند.

رژیم صهیونیستی عملیات زمینی در رفح را از ماه مِی سال جاری میلادی آغاز کرد. عملیات در این منطقه در نهایت باعث اشغال گذرگاه رفح، اصلی‌ترین گذرگاه برای تامین نیاز‌های فلسطینیان شد. از هفتم مِی این رژیم اجازه ورود هیچ کمک بین المللی از طریق گذرگاه رفح به غزه را نداده است.

به گزارش الجزیره، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه پس از دیدار با برت مک گورک، نماینده دولت آمریکا در امور خاورمیانه اعلام کرد: (رژیم) اسرائیل به هیچ عنوان نمی‌تواند بازگشت حماس به رفح و مرز میان غزه و مصر را بپذیرد. 

گالانت درباره دیدار امروز خود با مک گورک گفت: دو طرف در این گفت‌وگو‌ها درباره غنیمت شمردن فرصت برای رسیدن به توافق با حماس به منظور آزادی اسرای صهیونیست باقی مانده در غزه به رایزنی پرداختند. 

همچنین طرفین در این دیدار بر چالش‌های پیش رو در مسیر رسیدن به توافق با حماس پرداخته و راهکار‌های حل و فصل این چالش‌ها را بررسی کردند. 

نظامیان صهیونیست در حالی گذرگاه رفح را اشغال کرده‌اند و در مرز با مصر مستقر شده‌اند که براساس توافق کمپ دیوید میان قاهره و تل‌آویو در دوره انور سادات، نظامیان این رژیم حق استقرار در مرز‌های میان فلسطینیان و مصر را ندارند. اقدامی که خشم مقامات قاهره را به دنبال داشته و آنها به دنبال دادن مسئولیت به تشکیلات خودگردان در این زمینه هستند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.