سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پانزدهمین انجمن خیرین میراث فرهنگی در فارس تشکیل شد

مراسم آغاز به کار انجمن خیران میراث فرهنگی استان فارس با حضور مشاور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سرمایه‌گذاران و برخی فعالان میراث فرهنگی استان در شیراز برگزار شد و احکام اعضای این انجمن ابلاغ شد.

در این جلسه محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به عنوان رئیس انجمن خیرین میراث فرهنگی استان فارس معرفی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در این مراسم گفت: همانگونه که در بسیاری از حوزه ها مانند مدرسه‌سازی خیرین پیشقدم هستند، باید سعی کنیم از ظرفیت آن‌ها در بخش حفظ میراث فرهنگی کشور نیز استفاده کنیم.

محمد ثابت اقلیدی افزود: اعتبارات میراث فرهنگی بسیار محدود است و نمی‌توان با این اعتبار کم اقدام قابل توجهی برای مرمت احیا و حفظ آثار تاریخی انجام داد. 

او با بیان اینکه تشکیل این انجمن اتقاق مبارک و خوبی است که در دولت شهید رییسی رقم خورده است، گفت: در حال حاضر این امکان فراهم شده‌ است که با تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی یک همیت برای حفاظت و مرمت و احیای آثار تاریخی به وجود می‌آید. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس بیان کرد: خوشبختانه طی ۶ ماه گذشته برخی از آثار تاریخی شاخص این استان مانند تخت جمشید، قلعه دختر فیروزآباد، بهشت گمشده و نقوش برجسته در کازرون و.‌.‌ با حمایت و همکاری خیرین مورد مرمت و احیا و حفاظت و مورد ساماندهی و نورپردازی قرار گرفتند.

ثابت اقلیدی گفت: فارس قطب اول میراث فرهنگی کشور است و امید داریم با شروع به کار این انجمن پروژه‌های مهم حوزه میراث فرهنگی در بخش های مرمت، احیا و حفاظت در این استان فعال‌تر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس یادآور شد: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۸۰ اثر غیر منقول و ۲۱۰ اثر منقول در استان فارس در فهرست ملی جای گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.