سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت موکب‌ها از اول ماه صفر

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: موکب‌های استان اردبیل در ایران و عراق از اول ماه صفر خدمات‌رسانی خود را به زائران آغاز خواهند کرد.

اسفندیار هوشیار گفت: ۱۸ موکب استان اردبیل به زائران اربعین حسینی خدمات متنوعی را ارائه می‌کنند که از اول ماه صفر فعالیت آنها آغاز شده و با استقرار در مناطق مختلف کشورمان و کشور عراق در خدمت زائران خواهند بود.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل افزود: از این تعداد هشت موکب از اول ماه صفر وارد کشور عراق شده و از دهم ماه صفر در مناطق مختلف کشور عراق به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.
به گفته او، سایر موکب‌ها نیز در مسیر‌های اردبیل تا مرز‌های خروجی مستقر شده و به یاری زائران اربعین حسینی می‌شتابند که در قالب این موکب‌ها تهیه و توزیع غذا و همچنین آب معدنی، چای و سایر اقلام مورد نیاز و مایحتاج ضروری زائران تهیه شده و به آنها تحویل داده می‌شود.
هوشیار گفت: این موکب‌ها از شهرستان‌های مختلف فعالیت خود را از ۲۰ ماه محرم آغاز خواهند کرد و حرکت آنها تا آخر ماه محرم به انجام رسیده تا آماده و مهیای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی باشند.
او در ادامه افزود: اهالی استان به ویژه خیران برای کمک به این موکب‌ها می‌توانند مبالغ اهدایی را به ستاد عتبات عالیات انجام داده و یا به صورت مستقیم در اختیار این موکب‌ها قرار دهند.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل نمونه بارز این کمک‌رسانی را برداشت محصول گندم و عدس از ۵۰ هکتار اراضی مشگین‌شهر اعلام کرد و ادامه داد: تمام این محصول و درآمد حاصل از آن صرف کمک به موکب حضرت معصومه (س) مشگین‌شهر خواهد شد.
هوشیار گفت: در کشور عراق ۲ صحن بزرگ در حال احداث است که اولین صحن مربوط به حضرت زهرا (س) در کنار بارگاه امام علی (ع) در نجف است و دومین صحن نیز به نام عقیله بنی‌هاشم در کربلا در حال احداث است که هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به این امر خداپسندانه اختصاص داده و یا از طریق ستاد عتبات عالیات واریزی مبالغ را انجام دهند.
او بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا به عنوان امانتدار کمک‌های مردمی و نذورات بتوانیم در پیشبرد امور در ابعاد مختلف گام‌های جدی و اساسی‌تری را برداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.