سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس چگونه رژیم صهیونیستی را به یک تله مرگ‌بار کشاند؟

راهبرد حماس موثرتر از آن چیزی بوده که ۹ ماه پیش تصور می‌شد و رژیم صهیونیستی اکنون با یک جنگ واقعی در همه جبهه‌ها مواجه است که متوقف کردن آن آسان نیست.

یکی از سوال‌های اصلی در مورد عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تا به امروز بی‌پاسخ مانده است؛ اگر حماس بار دیگر در این مقیاس به رژیم صهیونیستی حمله کند چه اتفاقی می‌افتد؟

از آنجایی که رژیم صهیونیستی به اهداف حزب الله حمله می‌کرد، این جنبش نیز به همین ترتیب پاسخ داد و جنبش انصارالله یمن نیز در ماه نوامبر (آذر ماه) با حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ وارد جنگ شد.

در این گزارش با عنوان «جنگ غزه؛ حماس چگونه اسرائیل را به یک تله مرگبار کشاند؟» به این موضوع پرداخته شده است؛ امروز، اسرائیل و حزب‌الله در آستانه جنگ قرار دارند و سیدحسن نصرالله به اسرائیل هشدار داد که صد‌ها هزار نیروی دیگر مایل به پیوستن به این جنبش هستند.

انزوای رژیم صهیونیستی در سطح بین‌المللی

در بخشی از این گزارش آمده است: اسرائیل در سطح بین‌المللی منزوی شده و در عالی‌ترین دادگاه‌های بین‌المللی قرار دارد و حامیان اصلی آن، آمریکا و انگلیس، در حال مبارزه با یک اقدام عقب‌نشینی هستند و تلاش می‌کنند مانع افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه اسرائیل شوند.

میدل‌ایست آی نوشت: امروزه تصور می‌شود تعداد نیرو‌های حماس حدود ۵۰۰ نفر باشد، اما اهمیت آنها فراتر از تعداد آنها است.

رژیم صهیونیستی همیشه از سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» استفاده و پیشرفت کرده است، اما ادامه جنگ این رژیم در غزه خشم و تحقیر زیادی را در جهان عرب برانگیخته و شکاف‌های عمیقی را که پیش از این به وجود آمده بود، مدفون کرد.

این امر در حال حاضر اتفاق می‌افتد و پیامد‌های واقعی دارد؛ عملیات نظامی در کرانه باختری عمدتا زیر نظر رادار بوده است، اما رژیم صهیونیستی اکنون از جنگنده‌های F ۱۶ برای بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی استفاده می‌کند در حالی که آخرین بار در جریان انتفاضه دوم بود.

تله مرگ برای نظامیان صهیونیست

در پاسخ، مبارزان مقاومت به لحاظ کیفی بازی خود را ارتقا داده‌اند؛ آنها اکنون نظامیان رژیم صهیونیستی را به دام‌های پیچیده و مرگ‌بار می‌کشانند، بمب‌های کنار جاده‌ای با فناوری پیشرفته ظاهر شده‌اند، درست همان‌طور که علیه آمریکایی‌ها در عراق انجام شد.

تنها در یک مورد بر اثر انفجار یک خودروی زرهی سنگین به وسیله بمب کنار جاده‌ای در طولکرم، یک سرباز صهیونیست کشته و تعدادی دیگر به شدت زخمی شدند؛ این عملیات از سوی گردان‌های قدس که مسئولیت آن را بر عهده گرفت، فیلمبرداری شده است.

همچنین یک سرباز صهیونیست بر اثر انفجار مواد منفجره در اعماق جاده‌ای در جنین به هلاکت رسید و ۱۶ نفر زخمی شدند.

تعداد تلفات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است؛ به گفته وزارت بهداشت فلسطین، از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۲۵ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند.

افکار عمومی علیه آمریکا

میدل‌ایست آی نوشت: به گفته ۱۲ مقام سابق، راهبرد آمریکا در حمایت از اسرائیل پس از عملیات حماس و سپس تلاش برای مهار آن، علامت هدف بزرگی را بر پشت همه نظامیان آمریکایی شاغل در منطقه قرار داده است.

کارشناسان خاورمیانه در وزارت خارجه آمریکا در تلاطم آشکار هستند و به‌تازگی نامه دومی منتشر شده که در آن نسبت به حماقت کاری که جو بایدن انجام داده هشدار داد.

 مقام‌های سابق در این بیانیه گفتند: پوشش دیپلماتیک آمریکا و جریان مداوم تسلیحات به اسرائیل، همدستی غیرقابل انکار ما را در کشتار و گرسنگی اجباری جمعیت فلسطینی محاصره شده در غزه تضمین کرده است.

منبع: میزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.