سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ قلاده سگ مبتلا به هاری در بروجرد شناسایی شد

مدیر سازمان پسماند شهرداری بروجرد با اشاره به افزایش شمار سگ‌های مبتلا به هاری گفت: ۱۰ قلاده سگ مبتلا به هاری امسال در این شهرستان شناسایی و به مرکز کنترل سگ‌های ولگرد شهرداری بروجرد منتقل شده است.

شهاب شعبان مدیر سازمان پسماند شهرداری بروجرد گفت: بیشتر سگ‌های مشکوک به هاری که پس از آزمایش‌های مربوطه مثبت تشخیص داده شد، در روستا‌های شهرستان بروجرد است که برای معدوم سازی و انجام اقدامات موثر به مرکز کنترل سگ‌های ولگرد شهرداری بروجرد انتقال داده شد.

وی افزود: از اواخر سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد حدود یک هزار و ۳۰۰ قلاده سگ ولگرد زنده گیری شد که از این تعداد ۴۲۰ قلاده سگ ماده و ۱۰۰ قلاده سگ نر عقیم سازی و تعدادی هم که قابلیت واگذاری داشتند به عنوان سگ‌های نگهبان واگذار شد.

مدیر سازمان پسماند شهرداری بروجرد یادآور شد: در مجموع از اواخر سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد حدود ۳۰ قلاده سگ بدون صاحب به علت بیماری‌های مختلف معدوم سازی شد.

شعبان با اشاره به انتشار فیلم معدوم سازی سگ‌های مبتلا به هاری توسط برخی افراد مدعی حامی حیوانات در فضای مجازی ادامه داد: کسانی که اقدام به فیلم برداری و پخش آن در فضای مجازی کردند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: پس از تشخیص اینکه تعدادی سگ هاری آنها مثبت است به منظور امحا به مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد منتقل شدند که شبانه افرادی که مدعی حامی سگ‌ها هستند مرکز را مورد حمله قرار دادند و پس از ضرب و شتم کارکنان مرکز، سعی داشتند سگ‌های مثبت را به فضای سگ‌های سالم منتقل و رها کنند در حالی که طبق دستورالعمل‌های بهداشتی سگ‌های مبتلا به هاری باید امحا شوند.

شعبان اضافه کرد: در جهت حفظ سلامت شهروندان، مرکز کنترل سگ‌های ولگرد شهرداری بروجرد پس از جمع آوری سگ‌های ولگرد نسبت به واکسینه و عقیم سازی آنها اقدام می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.