سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زلنسکی: برای کسب حمایت ناتو از اوکراین می‌جنگم

رئیس جمهور اوکراین پس از ورود به واشنگتن از تلاش خود به منظور جلب حمایت کشور‌های غربی خبر داد.

در حالی اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن برگزار می‌شود که جنگ اوکراین با روسیه همچنان یکی از محور‌های اصلی گفتگو‌های کشور‌های غربی است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (سه شنبه) پس از ورود به واشنگتن اعلام کرد برای تصمیم گیری قوی به منظور تقویت سامانه دفاع موشکی اوکراین و تحویل جنگنده‌های اف ۱۶ بیشتر به کی یف در این اجلاس خواهد جنگید.

وی در این باره گفت: ما برای کسب تضمین‌های امنیتی بیشتری برای اوکراین خواهیم جنگید. ما به دنبال حمایت‌های سیاسی، مالی و تسلیحاتی هستیم. 

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده زلنسکی قرار است امروز با جو بایدن، رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا دیدار و گفتگو کند. همچنین قرار است وی امشب به وقت واشنگتن در موسسه رونالد ریگان سخنرانی کند. 

نشست سران ناتو در واشنگتن تحت تاثیر انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا قرار دارد. خطر بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، باعث نگرانی سران ناتو شده است. 

ترامپ از منتقدان سازمان ناتو بوده و کشور‌های اروپایی را متهم به گرفتن سواری مجانی از آمریکا می‌کند. وی وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، از کشور‌هایی که ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به بودجه نظامی اختصاص ندهند حمایت نکند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.