سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم خبر داد؛

ایجاد نظرگاه گنبد حرم حضرت معصومه (س) از روی پل راه‌آهن قم

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم از ایجاد فضای شهری و نظرگاهی رو به حرم مطهر حضرت معصومه (س) روی پل راه‌آهن خبر داد.

لیلی نیک خلق‌احمدی،مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم اظهار کرد: قراردادی برای ادامه فضای شهری راه‌آهن به طول هفت کیلومتر و پل روی راه‌آهن انجام گرفته است.

وی با اشاره به تعریف شدن این پروژه در سه فاز، افزود: دو فاز از رودخانه تا فاز بلوار جعفر طیار و از این بلوار تا عطاران که توسط اداره کل فنی و طراحی انجام شده است و یک فاز دیگر از عطاران تا فردوسی با وجود یک مشاور دیگر کامل شد.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم ادامه داد: از جلوی مصلا تا بوستان حنانه روی رودخانه یک پل راه‌آهن قدیمی است که مشاور برایش گرفته شد و در حال طراحی است.

نیک خلق‌احمدی با اشاره به اهمیت اصلاح ارتفاع این پل برای عبور ایمن خودروی سنگین از سطح زمین، تصریح کرد: عرض پل نیز برای ایجاد باغچه و سکوی مکث بیشتر می‌شود، چراکه این منطقه رو به فضای شهری و حرم مطهر است و می‌توان از این امکان استفاده کرد و یک نظر گاه برای گنبد حرم مطهر فاطمه معصومه ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه این پل منطقه ۲ را به منطقه ۴ وصل می‌کند و تردد زیادی دارد، گفت: پیشنهاد شد تا با استفاده از سازه‌های موقت، فضا‌هایی برای اقدامات فرهنگی و موضوعات دفاع مقدس در این پل ایجاد شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.