سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح دولت نیجریه برای افزایش تولید نفت

نیجریه برای افزایش تولید نفت خود برنامه‌های سختگیرانه‌ای را به اجرا می‌گذارد.

شبکه تلویزیونی سی جی تی ان چین در گزارشی به بررسی وضعیت صنعت نفت نیجریه پرداخت که نفت خیزترین کشور آفریقایی است، اما در دو سال اخیر حتی نتوانسته است سهمیه تخصیصی اوپک را نیز تولید کند. تاسیسات نفتی نیجریه با مشکلات ساختاری مواجه است. 

در سه سال گذشته، دولت نیجریه منابع بیشتری را برای افزایش تولید نفت این کشور اختصاص داده است، اما تلاش‌های آن به افزایش اندک تولید در این کشور منجر شده است. رئیس شرکت ملی نفت این کشور می‌گوید دیگر این وضع بس است و همه چیز باید تغییر کند.

میلی کایاری، رئیس شرکت ملی نفت نیجریه در این خصوص گفت: درباره ۸۰ درصد از شرکت‌هایی که در این کشور نفت و گاز تولید می‌کنند، تصمیماتی گرفته ایم مبنی بر اینکه بحث با آنها را متوقف کنیم. ما به آنها اعلام جنگ کرده ایم. جنگ یعنی جنگ! ما نیرو‌های مناسب داریم، می‌دانیم با چه باید بجنگیم و می‌دانیم که باید در این کشور چه کنیم و در سطح دارایی‌ها و تعامل با شرکای خود چه کار کنیم. هر شریکی که کار‌های لازم را انجام ندهد باید برود. ما برنامه زمانی مشخصی با شرکایمان تعیین می‌کنیم. همه باید برنامه حفاری خود را که عرضه می‌کنند به گونه باشد که بتوانیم برنامه‌ها را هماهنگ کنیم و در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال بتوانیم سکو‌ها را احداث کنیم و مطمئن شویم که روند تولید افزایش خواهد یافت.

دولت نیجریه تاکید دارد که در برنامه هایش برای افزایش تولید به منظور افزایش درآمد‌ها و رونق بخشیدن به اوضاع اقتصادی کشور، مصمم است. 

 مودا یوسف، اقتصاددان نیجریه‌ای می‌گوید:صنعت نفت به منزله خون در بدن و رگ حیات برای اقتصاد کشور است. تقریباً ۹۰ درصد از درامد ارزی کشورمان از همین طریق به دست می‌اید. اگر به وضع این صنعت سر و سامان داده نشود، نمی‌توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد. باید مشکلاتی ازقبیل دزدی نفت، خرابکاری و تولید پایین را در یک قالب ببینیم. اینها مشکلی جدی هستند. برای مقابله با این چالش‌ها باید کار‌های اساسی انجام دهیم. 

یکی از نگرانی‌های بزرگ نیجریه برای این صنعت، دزدی نفت است. دولت نیجریه می‌گوید باوجود منابع هنگفتی که دولت برای مقابله با این مشکل صرف کرده است، همچنان این مشکل به قوت خود باقی است. فقط در یک هفته پایانی ماه ژوئن، شرکت ملی نفت نیجریه ۲۵۶ مورد سرقت نفت را در چندین مکان در منطقه نفت خیز دلتای نیجر ثبت کرد. 

آلکس نیین، کارشناس حوزه انرژی نیجریه‌ای نیز گفت: کار‌هایی حرفه‌ای برای افزایش تولید مطرح است که ما انجام نمی‌دهیم. ما در زمینه مدیریت مخزن خود باید محتاط باشیم. ما باید بتوانیم به سراغ چاه‌های نفتی موجود برویم و ارزیابی‌های مناسبی انجام دهیم. این کار‌ها هزینه زیادی ندارد. 

مدیران شرکت ملی نفت نیجریه می‌گویند اطمینان خاطر دارند که اقدامات اضطراری جدید می‌تواند سبب افزایش تولید نفت در نیجریه شود، اما بسیاری از ناظران در این باره محتاط‌تر اظهارنظر می‌کنند. در گذشته نیز اقدامات مشابهی اجرا شده و تمام شده است، اما چالش‌ها همچنان به قوت خود باقی مانده است.

برچسب ها: نیجریه ، تولید نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.