سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک پرونده قضایی علیه مارین لوپن در دادستانی پاریس باز شد

دفتر دادستانی پاریس تحقیقاتی را علیه رهبر حزب پارلمانی جبهه ملی به ظن تامین مالی غیرقانونی کمپین وی در ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه آغاز کرده است.

شبکه تلویزیونی BFM فرانسه به نقل از منابع آگاه فاش کرد که دفتر دادستانی عمومی پاریس اخیرا تحقیقات قضایی را در مورد سوء ظن تأمین مالی غیرقانونی کمپین مارین لوپن، رهبر راست افراطی فرانسه در رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۲ آغاز کرده است.

براساس گزارش آر تی، به گفته این کانال تلویزیونی، تحقیقات پس از شکایت کمیسیون ملی حساب‌های کمپین‌های انتخاباتی و مالی سیاسی آغاز شد. به گفته این کانال تلویزیونی، مارین لوپن تنها کسی نبود که در مورد کمپین‌های انتخاباتی مشکوک بنظر می‌رسید، اما تحقیقات قضایی علیه او آغاز شد.

بر اساس قوانین فرانسه، در طول هر انتخابات، نامزد‌ها از تجاوز از سقف تعیین شده در قانون منع می‌شوند. کمیسیون ملی حساب‌های کمپین‌های انتخاباتی و مالی سیاسی از طریق صورت‌حساب‌های حمایتی و حساب‌های تبلیغاتی هر نامزد را بررسی می‌کند تا ببیند آیا آنها در مسیر خود باقی مانده‌اند یا خیر.

بر این اساس، کمیسیون گزارشی را به دفتر دادستانی پاریس، بر اساس ماده ۴۰، مربوط به مبارزات انتخاباتی مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ فرانسه صادر کرد.

شبکه تلویزیونی BFM فرانسه چند روز پیش به نقل از کمیته ملی برای حساب‌های کمپین‌های انتخاباتی و مالی سیاسی تایید کرد که حوادثی که به طور بالقوه جرایم جنایی محسوب می‌شوند، بسیار مکرر به دفتر دادستانی عمومی و به‌ویژه به دادستانی پاریس گزارش شده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.