سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکات بهداشتی در هنگام پخت نذورات در ایام محرم

مدیر گروه سلامت استان البرز گفت:  از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی بیش از دو ساعت خودداری شود.

مقصود جعفری نیا با بیان این که تمام افراد درگیر در توزیع آب و غذا در ایام ماه محرم باید دارای کارت بهداشت باشند گفت: رعایت بهداشت فردی در هنگام ارائه خدمت ضروری است و هرگونه پخت وپز در مکان‌های دارای شرایط بهداشتی صورت پذیرد. وی افزود: مواد خام مصرفی باید سالم و بهداشتی باشد. توصیه می‌شود از مواد غذایی بسته بندی شده دارای تأییدیه بهداشتی استفاده شود. از فرآورده‌های خام دامی با کشتار مجاز و یا بسته بندی شده دارای تأییدیه از سازمان دامپزشکی استفاده شود.

جعفری نیا گفت: از ذبح و قربانی در معابر عمومی و پخش خونابه و سایر فضولات در محیط خودداری شود و همچنین سرویس‌های بهداشتی به طور منظم شستشو و ضدعفونی وجود مایع دستشویی الزامی است. وی ادامه داد: از نمک‌های ید دار بسته بندی شده دارای مجوز ،روغن‌های خوراکی ترانس پایین و ظروف یکبار مصرف مناسب و دارای مجوز از وزارت بهداشت و آب آشامیدنی شبکه‌های آبرسانی و یا آب‌های بطری شده استفاده شود.

جعفری نیا گفت: در صورت لزوم، مواد غذایی آماده و پخته شده باید در دمای زیر ۴ درجه سانتیگراد یا بالای ۶۳ درجه سانتیگراد مانند نگهداری روی شعله خیلی کم و یا نگهداری در گرمخانه ثابت یا سیار غذای بسته بندی شده  نگهداری شود. وی با عنوان اینکه تا حد امکان آب، شربت و یا شیر دارای بسته بندی و مجوز از وزارت بهداشت در بین دسته‌های عزاداری توزیع شود گفت: زباله‌های تولیدی به صورت مستمر جمع آوری و در ایستگاه‌های صلواتی حتماً سطل آشغال با گنجایش لازم و دارای کیسه زباله قرار داده شود. وی گفت: دست اندرکاران تهیه و توزیع مواد غذایی در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری‌های واگیر نظیر اسهال، استفراغ، عطسه، سرفه، آبریزش بینی  از ادامه فعالیت خودداری کنند. وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با سامانه شکایات ۱۹۰ تماس حاصل بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.