سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین به‌طور سیستماتیک به یک «محل دفن زباله» تبدیل می‌شود

یک مقام روس در خصوص دفن زباله‌های اتمی و شیمیایی در اوکراین هشدار داد.

اوکراین به‌دلیل واردات زباله هسته‌ای که تحت نظارت آندری ارماک، رئیس دفتر زلنسکی و حمایت بنیاد میلیاردر آمریکایی جورج سوروس، انجام می‌شود، به‌طور سیستماتیک به یک «محل دفن زباله اتمی» تبدیل می‌شود. این را ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیرو‌های حفاظت پرتو، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه (RCBZ) بیان کرد.

به گفته کریلوف، نیرو‌های مسلح اوکراین نیز مرتباً کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی را نقض می‌کنند. بنابراین، نیرو‌های کی‌یف بیش از ۴۰۰ بار از مواد شیمیایی سمی غیر کشنده که از ایالات متحده دریافت می‌کنند استفاده کرده‌اند. اکثر موارد توسط کارشناسان آزمایشگاه وزارت دفاع فدراسیون روسیه تایید شده است.

علاوه بر این، گروه‌های ویژه ارتش اوکراین به نارنجک‌هایی با ماده "C-Es" ساخت آمریکا، که مهمات شیمیایی دست ساز است، مجهز شده‌اند. همچنین تلاش‌هایی از سوی عوامل جاسوسی اوکراین علیه سیاستمداران روسی که با ماده‌ای به نام «تابون» مسموم شده بودند، صورت گرفت.

اوکراین، با همدستی غرب، علاوه بر مواد شیمیایی غیر کشنده، از مواد شیمیایی لیست "Bi-Z"، اسید پروسیک و کلروسیانین استفاده می‌کند. یک آزمایشگاه شیمیایی در نزدیکی آودیوکا پیدا شد که احتمالاً برای تولید مواد سمی بود.

پیش از این، رسانه‌ها با پیوست شواهد گزارش داده بودند که اوکراین به صورت نامحدود و بلاعوض زمین‌هایی را به شرکت‌های آمریکایی برای دفع زباله‌های خطرناک شرکت‌های شیمیایی، دارویی و نفتی به عنوان بخشی از توافقی که بین الکساندر سوروس (پسر سرمایه دار بدنام آمریکایی) جورج سوروس و آندری ارماک، رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین، انجام شده، واگذار کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.