سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل بلومبرگ از سفر نخست وزیر هند به روسیه

رسانه‌های غربی که سفر نخست وزیر هند به روسیه را دنبال می‌کنند، تاکید کردند این سفر نشان می‌دهد دو کشور روابط خوبی با یکدیگر دارند.

رسانه‌های غربی روز دوشنبه گزارش دادند که سفر نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به روسیه، نشان دهنده این است که دو طرف به هم نزدیک هستند.

براساس گزارش اسپوتنیک، به نوشته روزنامه غربی، سفر مودی به روسیه با هدف روشن نگه داشتن روابط بین دهلی نو و مسکو و همچنین ارسال سیگنالی مبنی بر اینکه دو طرف همچنان نزدیک هستند، است.

در همین راستا روزنامه بلومبرگ به نقل از مقامات ارشد هندی اضافه کرد که بعید است در این سفر اظهاراتی در سطح بالا از سوی کشور‌ها صادر شود. سفر رسمی نارندرا مودی به روسیه در روز‌های ۸ و ۹ ژوئیه انجام خواهد شد که اولین سفر وی به روسیه در پنج سال گذشته است.

کرملین اعلام کرد که مذاکرات بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی در مسکو برگزار خواهد شد. سران دو کشور در مورد چشم انداز توسعه بیشتر روابط سنتی و دوستانه روسیه و هند و همچنین مسائل جاری در سطوح بین المللی و جهانی گفتگو خواهند کرد.

کرملین در ادامه گفت که دستور کار این سفر اگر سنگین نباشد، غنی خواهد بود و مذاکرات در قالب‌های محدود و گسترده انجام خواهد شد. به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، کرملین امیدوار است که سران دو کشور بتوانند در یک محیط غیررسمی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

شایان ذکر است پس از حمله مسکو به اوکراین، هند به یکی از خریداران عمده نفت روسیه تبدیل شد و مسکو هم برای چندین دهه یکی از تامین‌کنندگان تسلیحات و تجهیزات نظامی سنگین دهلی‌ بوده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.