سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰۰ پیامبر خدا در سرزمین کربلا به شهادت رسیدند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ۲۰۰ پیامبر خدا در سرزمین کربلا به شهادت رسیدند و این امر نشان می‌داد که آنان به استقبال سیدالشهدا علیه السلام رفته بودند.

آیت الله محمد مهدی میرباقری شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: شرایط روز عاشورا برای اصحاب بسیار سخت بود، اما آنان استوار ایستادند و هر چقدر به ظهر عاشورا نزدیک می‌شدند چهره شأن برافروخته‌تر می‌شد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در روز عاشورا شیطان همه قوای خود را به میدان آورد تا یک نقطه سیاه در صحنه عاشورا ایجاد کند که سیدالشهدا علیه السلام اجازه ندادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ائمه معصومین علیهم السلام برای شیعیان راه را باز کردند و این کار آسانی نبوده است و ما صحنه‌ای سخت‌تر از عاشورا نداریم.

آیت الله میرباقری بیان کرد: امام علی علیه السلام در گذر از کربلا فرمودند شهدایی در این سرزمین خواهیم داشت که همانند آنان وجود ندارد.

او افزود: خداوند در ایمان مسابقه‌ای قرار داده است که در این رقابت هیچ کسی به اصحاب سید الشهدا علیه السلام نمی‌رسند که در قبال این سبقتی که این شهدا گرفتند خداوند به آنان روح القدس داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهدای کربلا در دل سخت‌ترین حوادث رفته اند، اما گلایه‌ای در این زمینه نداشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: کربلا سرزمین عجیبی است که از امام علی علیه السلام نقل شده که ۲۰۰ پیامبر در این سرزمین شهید شده اند که این نشان می‌دهد که آنان به استقبال امام حسین علیه السلام آمدند.

او گفت: امیرالمومنین علی علیه السلام در جنگ صفین وقتی به سرزمین کربلا نزدیک شدند بسیار گریستند و فرمودند این سرزمین عشاق است.

آیت الله میرباقری بیان کرد: وقتی جلوی میسر حرکت امام حسین علیه السلام به سمت کوفه را گرفتند و اجازه ادامه مسیر را به کاروان ندادند، امام حسین علیه السلام نام آن سرزمین را پرسید که نام‌های مختلفی بیان شد که یکی از آنان کربلا بود و حضرت پس از شنیدن این نام فرمودند که همینجا باید استقرار یابیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۸ تير ۱۴۰۳
ازبسکه کوفی ها کوفیند ۲۰۰ پیغمبر بشهادت رسیدن