استادحوزه علمیه قم با بیان اینکه مرزبندی با دشمنان شرط ورود به خیمه حسینی است گفت:سکوت برابر جنایات اسراییل جایز نیست و نباید اجازه داد که استقلال امت اسلام از سوی کفار نادیده گرفته شود.

 حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان اسلام قم گفت: در روایات داریم اگر کسی بر امام حسین علیه السلام گریه کند، امام حسین علیه السلام بر او نظر و برای او استغفار می‌کند.

مفسر قرآن کریم گفت: قرآن کریم از ما می‌خواهد در برابر مستکبران برای خدا قیام کنیم و امروز شاهدیم که رژیم اشغالگر قدس جنایات خون باری را علیه ملت مظلوم فلسطین روا می‌دارد که در این زمینه مسلمانان وظیفه دارند در برابر ظلم و ستم صهیونیست‌ها بایستند.

حاج ابوالقاسم بیان کرد: مردم جهان باید برای خدا قیام کنند و امام راحل نیز از ابتدای نهضت بر این امر تاکید کرد.

او گفت: در برابر شرایط نامساعد دو موضع گیری می‌توان داشت که القای ناامیدی از جمله آنان است و موضع دیگر آن است که نباید اجازه داد بیگانگان برای کشور تصمیم بگیرند و اگر بخواهیم در مسیر حسینی باشیم علاوه بر بروز ارادت نسبت به سیدالشهدا علیه السلام می‌بایست مرز خود را نسبت به دشمنان حضرت مشخص کنیم.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام حسین علیه السلام فرمود اگر کسی ببیند حاکمی پیمان‌های الهی را می‌شکند و بندگان خدا را مورد تعدی قرار می‌دهد در این صورت اگر هیچ اعتراضی صورت نگیرد سزاوار است خداوند این شخص را در جهنم قرار دهد.

او افزود: مصداق این روایت امروز جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه است که ۶۰ سال علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین ظلم و ستم می‌کند و اگر کسی مرزبندی با این رژیم اشغالگر نداشته باشد اهل جهنم خواهد بود.

حاج ابوالقاسم ادامه داد: مرزبندی با دشمنان از الزامات یک مسلمان است و گاهی دیده می‌شود برخی افراد در هیأت‌ها هم حاضر نیستند مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بگویند که این عزاداری واقعی نیست بلکه پوششی برای این فرد است.

او با بیان اینکه مرزبندی با دشمنان شرط ورود به خیمه حسینی است گفت: سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی جایز نیست و نباید اجازه داد که استقلال امت اسلام از سوی کفار نادیده گرفته شود.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه نباید اجازه داد که دشمنان در عرصه فرهنگ بر ما مسلط شوند افزود: امروز جوامع غربی به دنبال ضربه رساندن به فرهنگ دینی و حسینی ملت ما هستند که نباید اجازه داد که اسناد دشمنان اسلام، برای اجرایی شدن وارد کشور شود.

او بیان کرد: دلدادگی به خداوند و مرزبندی با دشمنان موضوع بسیار مهمی است که انسان باید به آن توجه داشته باشد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: ترویج برهنگی از سوی غرب سبب متلاشی شدن کانون خانواده می‌شود و نباید سبک زندگی ما همانند دشمنان باشد و در این عرصه‌ها باید دقت لازم را داشت.

استادحوزه علمیه قم عنوان کرد: اخیراً برخی کلیپ‌ها در فضای مجازی می‌بینیم که مایه تأسف است به جای آنکه برای میت تلقین و زیارت عاشورا بخوانند، دف می‌زنند و موسیقی پخش می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: برای آنکه در مکتب امام حسین علیه السلام بمانیم باید مرز خودمان را با دشمنان حسین بن علی علیه السلام مشخص کنیم و اگر می‌خواهیم با کاروان حسینی همراه شویم باید به این مرزبندی شفاف با دشمنان اسلام توجه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار