سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح جدید ناتو برای تداوم حمایت مالی و نظامی از اوکراین

دبیرکل ناتو از موافقت این ائتلاف با یک طرح پنج ماده‌ای برای حمایت از اوکراین خبر داد.

دبیرکل ناتو از موافقت این ائتلاف با یک طرح پنج ماده‌ای برای حمایت از اوکراین که شامل انتقال حمایت بین‌المللی به یک فرماندهی یکپارچه و تعهد برای تداوم حمایت نظامی از کی‌یف می‌شود، خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای «هیل»، «ینس استولتنبرگ» در جریان میزگردی در واشنگتن دی سی، به خبرنگاران گفت که قرار است این ائتلاف به منظور تداوم حمایت از اوکراین یک فرماندهی جدید و تعهدات مالی تازه‌ای ایجاد کند.

هیل افزود: این فرماندهی پشتیبانی‌های بین المللی از اوکراین -که در حال حاضر توسط یک ائتلاف تقریباً ۵۰ عضوی به نام گروه تماس دفاعی اوکراین مدیریت می‌شود- را به عهده خواهد گرفت. این پایگاه همچنین آموزش و تدارکات برای پشتیبانی نظامی از اوکراین را نظارت خواهد کرد.

ناتو در برنامه جدید خود همچنین تعهداتی را در میان یک ائتلاف ۳۲ عضوی برای حفظ سطح حمایت فعلی از اوکراین برای حداقل یک سال دیگر ایجاد خواهد کرد.

استولتنبرگ معتقد است این دو طرح اوکراین را به عضویت در ناتو نزدیک‌تر می‌کند. این در حالی است که این توافق نامه‌ها همچنان درخواست اوکراین برای گنجاندن این کشور در لیست کشور‌های عضو ناتو، را نادیده گرفته است.

هیل در ادامه نوشت: بخش‌های دیگر توافق که انتظار می‌رود ناتو در اجلاس سران عضو (۱۹-۲۱ تیرماه در واشنگتن دی‌سی) با آن موافقت کنند، اعلامیه‌های متحدان در مورد ارسال سلاح‌های بیشتر، از جمله سیستم‌های پیشرفته و تعمیق قابلیت همکاری ارتش اوکراین با نیرو‌های ناتو را در بر می‌گیرد.

تا آغاز این اجلاس، حدود ۲۰ کشور دیگر نیز قرارداد‌های امنیتی دوجانبه را با اوکراین امضا خواهند کرد. جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، ماه گذشته با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، توافقنامه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن متعهد به حمایت از کی‌یف و دفاع از آن در ۱۰ سال آینده شد.

ایالات متحده و ناتو همواره تاکید می‌کنند که اوکراین سرانجام روزی به عضویت این ائتلاف در می‌آید، اما همواره از ایجاد یک جدول زمانی مشخص برای گنجاندن آن کوتاهی کرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.