سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی‌ها در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌گویند؟

نیویورک‌تایمز در گزارشی با استناد به یک نظرسنجی ملی جدید، اعلام کرده ترامپ در میان رای‌دهندگان احتمالی با شش درصد از بایدن جلوتر است.

کمتر از ۴ ماه دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا برگزار خواهد شد. آنطور که رسانه‌ها نوشته‌اند، نظرسنجی‌ها اوضاع بایدن را به‌ویژه پس از مناظره ناکام نخست، بسیار بد نشان می‌دهند. اینکه مناظرات تا چه اندازه می‌تواند نتیجه را دستخوش تغییر کند، مشخص نیست، اما در ایالت‌های چرخشی، وضع فرق می‌کند. از لحاظ تاریخی، اجرای مناظره می‌تواند رأی‌دهندگان بلاتکلیف را تحت‌تاثیر قرار دهد.

تحلیلگران انتظار دارند بایدن از سمت خود برای نشان دادن ثبات و تجربه استفاده کند، درحالی‌که ترامپ قصد دارد با تکرار وضعیت خارجی خود و وعده‌های تغییر به حامیان خود انرژی دهد. نظرسنجی‌های فعلی نشان‌دهنده رقابت نزدیک است. برخی مدل‌ها ترامپ را با حاشیه‌ای جزئی در وضعیت مطلوب‌تری نشان می‌دهند. از این رو تحلیلگران مناظرات را به‌عنوان فرصت‌های حیاتی برای هر یک از نامزد‌ها برای به دست آوردن یک مزیت قاطع در نظر می‌گیرند. 

پایگاه هیل، همچون بسیاری دیگر از رسانه‌های آمریکایی، به‌صورت ویژه اخبار انتخابات را پیگیری می‌کند. این رسانه پس از مناظره نخست، چندین نظرسنجی ملی و میدان نبرد (ایالت‌های تعیین‌کننده) را بررسی کرده تا به مخاطبان خود درباره شانس هر کدام از کاندیدا‌ها برای ریاست‌جمهوری، اطلاعات دقیق‌تری بدهد. به نوشته این پایگاه، دونالد ترامپ همچنان شانس بیشتری برای برنده شدن در ریاست‌جمهوری دارد. این وضعیت از زمانی که هیل برای اولین‌بار پیش‌بینی خود را در ماه گذشته منتشر کرده، چنین بوده است. علاوه‌بر شش ایالت نوسان اصلی - نوادا، آریزونا، جورجیا، میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا‌- نظرسنجی نشان می‌دهد ترامپ در مینه‌سوتا، ویرجینیا و نیوهمپشایر جلوتر از بایدن یا در فاصله قابل توجهی از بایدن است. بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در این سه ایالت پیروز شد. 

رشد ترامپ پس از مناظرات 

نیویورک‌تایمز در گزارشی با استناد به یک نظرسنجی ملی جدید، اعلام کرده ترامپ در میان رای‌دهندگان احتمالی با شش درصد از بایدن جلوتر است. به‌طور کلی، ۷۴ درصد از رای دهندگان، بایدن را برای این شغل خیلی مسن می‌دانند که از زمان مناظره این وضعیت افزایش یافته است. به نوشته این روزنامه آمریکایی نگرانی‌ها از پیر بودن بایدن برای حکومت‌داری در میان دموکرات‌ها و رای‌دهندگان مستقل نیز به اوج جدیدی رسیده است. 

به گزارش نیویورک‌تایمز، ترامپ اکنون با ۴۹ درصد نسبت به ۴۳ درصد از بایدن در میان رای‌دهندگان احتمالی در سطح ملی پیشی گرفته است. این بزرگ‌ترین پیشتازی است که ترامپ در نظرسنجی تایمز/سینا از سال ۲۰۱۵ به ثبت رسانده است. تردید‌ها در مورد سن و تیزبینی بایدن گسترده و در حال افزایش است. اکثریت هر گروه جمعیتی، جغرافیایی و ایدئولوژیکی در نظرسنجی - ازجمله رای‌دهندگان سیاهپوست و کسانی که گفته‌اند همچنان به بایدن رای خواهند داد - معتقدند بایدن ۸۱ ساله برای تاثیرگذاری بسیار پیر است. درمجموع، ۷۴ درصد از رای‌دهندگان او را برای این شغل خیلی مسن می‌دانند. این آمار پنج درصد از زمان مناظره افزایش یافته است. نگرانی‌ها در مورد سن بایدن در یک هفته پس از مناظره در میان دموکرات‌ها، هشت درصد افزایش یافته و به ۵۹ درصد رسیده است. سهم رای‌دهندگان مستقلی که گفته‌اند چنین احساسی دارند به ۷۹ درصد رسیده که تقریبا با دیدگاه جمهوریخواهان نسبت به رئیس‌جمهور مطابقت دارد.

چگونه نظرسنجی‌ها از زمان مناظره تغییر کرده است

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد عملکرد متزلزل بایدن در مناظره، شانس او ​​را در مقابل ترامپ در پاییز امسال به خطر انداخته است. برخی از قانونگذاران دموکرات و اهداکنندگان در پی تلاش‌های او برای پایان دادن به افکارش یا بیان دیدگاهی در طول مناظره سوالاتی را در مورد تناسب اندام بایدن مطرح می‌کنند و از بایدن می‌خواهند برای مردم بدبین ثابت کند که می‌تواند تا ۸۶ سالگی خدمت کند. در این نظرسنجی چند بارقه خبر خوب برای بایدن وجود داشت. تعداد زیادی از رای‌دهندگان فکر می‌کنند بایدن باید به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها باقی بماند، اما فقط به این دلیل که جمهوریخواهان بیشتری که شاید پس از مناظره جسور شده بودند، گفته‌اند اکنون او را به‌عنوان رقیب خود می‌طلبند. 

آنهایی که گفتند مناظره سی‌ان‌ان را که در آتلانتا برگزار شد تماشا کرده‌اند، می‌گویند ترامپ ۶۰ درصد به ۲۲ درصد از بایدن بهتر عمل کرده است. تنها ۱۶ درصد از رای‌دهندگان گفتند بایدن عملکرد خوبی داشت و سه درصد ناچیز گفتند او خیلی خوب عمل کرد. در دوران حزب‌گرایی شدید، حتی دموکرات‌ها نیز احساس کردند بایدن شکست خورده است. بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی این مناظره را به صورت زنده تماشا کردند و ۵۹ درصد از رای‌دهندگان گفتند بعدا مناظرات را دیده‌اند. حدود ۸۰ درصد از کسانی که کلیپ‌ها را تماشا کردند یا در مورد مناظره شنیدند، اما به‌طور زنده تماشا نکردند، فکر می‌کنند بایدن خیلی پیر است. 

کمپین بایدن امیدوار بود این مناظره - و دیدن ترامپ روی صحنه به‌گونه‌ای که از زمان اشغال کاخ سفید دیده نشده بود - برخی از رای‌دهندگان دموکرات را که تمایلی به حمایت از بایدن در سال ۲۰۲۴ نداشتند، به بایدن متمایل کند. نظرسنجی تایمز/کالج سینا، نشان داده جایگاه بایدن در میان رأی‌دهندگان سیاهپوست بهبود، اما در میان رأی‌دهندگان اسپانیایی‌تبار کاهش یافته است. این نظرسنجی همچنین شکاف عمیق نسلی را در داخل حزب دموکرات نشان داد.

وقتی صحبت از سلامتی جسمانی بایدن برای یک دوره دیگر می‌شود، ۷۷ درصد از دموکرات‌های زیر ۴۵ سال فکر می‌کنند رئیس‌جمهور برای این جایگاه پیرتر از چیزی است که باید باشد، درحالی‌که تنها ۴۹ درصد از افراد مسن‌تر از ۴۵ سال موافق این موضوع هستند. این مناظره در یکی دیگر از اهداف بایدن موفقیت‌آمیز بود: جذب رأی‌دهندگان به رقابت. سهم رای‌دهندگانی که توجه زیادی به کمپین داشتند، درپی بحث‌های بسیار مورد بحث، ۹ درصد افزایش یافت. رای‌دهندگان بیشتری در این نظرسنجی گفتند انتخاب مجدد بایدن در ماه نوامبر یک انتخاب مخاطره‌آمیز برای کشور خواهد بود تا کسانی که این را درباره ترامپ می‌گویند. در این نظرسنجی، ۶۳ درصد از رای‌دهندگان گفتند بایدن یک انتخاب پرخطر است، درحالی‌که ۵۶ درصد گفتند ترامپ خطرناک است. تقریبا از هر چهار دموکرات، یک نفر می‌گوید بایدن یک انتخاب خطرناک بود تا انتخابی امن. آنها تقریبا دو برابر بیشتر احتمال دارد بایدن را به همان اندازه که جمهوریخواهان به ترامپ نگاه می‌کنند، مخاطره‌آمیز بدانند. 

اقتصاد و تورم مهم‌ترین مسائل رای‌دهندگان در نظرسنجی‌های تایمز/سینا قبل و بعد از مناظره بودند. رأی‌دهندگانی که به‌طور عمده این موضوعات را در اولویت قرار می‌دهند، به ترامپ گرایش دارند. همچنین، با اختلاف زیادی، رای‌دهندگان با محبت بیشتری به دوران ریاست‌جمهوری ترامپ می‌نگرند تا بایدن. تنها ۳۴ درصد گفتند بایدن کشور را بهتر کرد، درحالی‌که ۴۷ درصد در مورد دوره ریاست‌جمهوری ترامپ نیز همین را گفتند. تقریبا برای هر گروه جمعیتی، رای‌دهندگان بیشتری گفتند بایدن کشور را به جای بهتر شدن، بدتر کرده است. رای‌دهندگان سیاهپوست بزرگ‌ترین استثنا بودند. اکثریت رای‌دهندگان، ۵۰ درصد به ۳۹ درصد، گفتند ترامپ به بهترین وجه به هر موضوعی که فکر می‌کنند مهم‌ترین موضوعی است که کشور با آن مواجه است، رسیدگی خواهد کرد. 

دونالد ترامپ

 یک تاجر، شخصیت تلویزیونی و سیاستمدار آمریکایی است که از ژانویه ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۲۱ به‌عنوان چهل‌و‌پنجمین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده خدمت می‌کرد. ترامپ قبل از ریاست‌جمهوری خود به‌خاطر امپراتوری املاک و مستغلات خود و میزبانی برنامه تلویزیونی شهرت داشت. دوران ریاست‌جمهوری او به‌دلیل رویکرد غیرسنتی و اغلب بحث‌برانگیز و اولویت‌بندی سیاست‌های اول آمریکا قابل توجه بود. ترامپ دو بار ابتدا در سال ۲۰۱۹ و سپس در سال ۲۰۲۱ توسط مجلس نمایندگان استیضاح شد، اما هر دو بار توسط مجلس سنا تبرئه شد. 

جو بایدن

جو بایدن سیاستمدار آمریکایی و از اعضای حزب دموکرات است که به‌عنوان چهل‌و‌ششمین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده خدمت می‌کند.

او قبل از ریاست‌جمهوری خود، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور باراک اوباما خدمت می‌کرد. پیش از آن، او نماینده ایالت دلاور در سنای ایالات‌متحده بود و از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ این کرسی را در اختیار داشت. 

شبیه‌سازی‌های کالج انتخاباتی

این نمودار‌ها توزیع نتایج حاصل از ۱۴.۰۰۰.۶۰۵ شبیه‌سازی رای کالج الکترال برای جو بایدن و دونالد ترامپ را نشان می‌دهد. نتایجی که در سمت چپ خط نقطه‌چین با رنگ‌های روشن‌تر سایه‌زنی می‌شوند، سناریو‌هایی را نشان می‌دهند در آن یک نامزد شکست می‌خورد و آنهایی که در رنگ‌های تیره‌تر در سمت راست خط هستند نشان‌دهنده یک بردند. هر نوار درصد شبیه‌سازی‌هایی را نشان می‌دهد که منجر به شمارش آرای انتخاباتی خاص می‌شود. 

پیش‌بینی کالج انتخاباتی

برای برنده شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، یک نامزد باید ۲۷۰ رای از ۵۳۸ رای انتخاباتی موجود را به دست آورد که این ۵۳۸ رای الکترال بین ۵۰ ایالت و ناحیه کلمبیا براساس جمعیت توزیع شده است. نبراسکا و مین سیستم‌های منحصربه‌فردی دارند؛ آنها دو رای الکترال را به برنده آرای مردمی در سراسر ایالت می‌دهند و آرای باقی مانده را براساس برندگان در هر ناحیه کنگره توزیع می‌کنند. نقشه ذیل، ایالت‌ها را براساس احتمال برنده شدن هر نامزد طبقه‌بندی می‌کند، از «ایمن» تا «احتمالا» و «متمایل» تا «۵۰-۵۰» را در بر می‌گیرد. 

پیش‌بینی‌های کالج انتخاباتی

این نمودار سهم رای پیش‌بینی شده هر نامزد در کالج انتخاباتی را در طول زمان ردیابی می‌کند. 

احتمال پیروزی در ریاست‌جمهوری

هیل می‌گوید هر روز با نظرسنجی‌های جدید، داده‌هایش را به‌روزرسانی می‌کند و آخرین داده‌ها را درمورد نظرسنجی‌ها و جمع‌آوری کمک مالی با گرایش حزبی هر ناحیه ترکیب می‌کند. با این بررسی‌ها، نمودار احتمال پیروزی هر نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری را در طول زمان نشان می‌دهد.

منبع: فرهیختگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.