سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۶۵ درصدی کالا از گمرگ دوغارون به افغانستان

فرماندار تایباد گفت: ۶۵ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از گمرک دوغارون به سمت افغانستان و بازارهای هدف این کشور صادر می شود.

نماینده مردم شهرستان‌ های تربت‌ جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سطح مبادلات ایران با کشورهای همسایه در بخش های مختلف، یکی از مهمترین برنامه‌ های دولت سیزدهم بود که نقش زیادی در رونق اقتصادی کشور داشت. 

عثمان سالاری در سفر به تایباد در دیدار با فرماندار این شهرستان با اشاره به اینکه سطح مبادلات اقتصادی ایران و افغانستان از طریق مرز دوغارون سالانه افزون بر سه میلیارد دلار است، ادامه داد: گمرک ۱۱۰ ساله دوغارون یکی از پنج گمرک فعال اقتصادی کشور به شمار می رود که در حوزه اقتصاد ایران نقش زیادی دارد.

وی گفت: کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی به افغانستان تامین کننده بازار مصرف این کشور است، با حمایت از فعالان اقتصادی می توان بازار این کشور همسایه را به دست گرفت.

فرماندار تایباد هم در این دیدار گفت: ۶۵ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از گمرک دوغارون به سمت افغانستان و بازارهای هدف این کشور صادر می شود که فرصتهای مناسب کسب و کار را برای جوانان جویای کار این منطقه فراهم کرده است. 

مهدی شیردل افزود: از همه ظرفیتهای موجود شهرستان و استان باید برای به حداقل رساندن مشکلات گذرگاه زمینی دوغارون استفاده کرد که این خود افزایش روابط ۲ کشور ایران و افغانستان را در حوزه، صادرات، واردات و مسافری را به همراه دارد. وی اظهار کرد: سالانه افزون بر ۲ میلیون تن انواع کالا از مرز رسمی دوغارون به افغانستان صادر می شود که این مهم رونق اقتصادی، شهرستان تایباد، استان و کشور را به دنبال دارد.

فرماندار تایباد با عنوان اینکه معبر زمینی دوغارون مهمترین دروازه رفت و آمد برای اتباع افغاستانی به ایران به شمار می رود، بیان کرد: مرز دوغارون اولین چشم انداز برای مسافران افغانستانی به ایران است، همه دستگاههای متولی و مستقر در مرز باید نسبت به ساماندهی این نقطه راهبردی اهتمام ویژه‌ ای داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.