سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت فن بازار از دانش بنیان شدن ۱۰۰ شرکت و واحد تولیدی و صنعتی در فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با همکاری پارک علم و فناوری ۲۸۰ شرکت تولیدی و صنعتی مستعد دانش‌بنیان توسط فن بازار منطقه‌ای فارس شناسایی شدند که از این تعداد ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان شده‌اند.

جلسه شورای فن بازار فارس به ریاست استاندار فارس و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان تشکل‌های عضو در شیراز برگزار شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش از عملکرد فن بازار فارس در سال گذشته برنامه‌های امسال مطرح و به تصویب رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه با بیان اینکه فن بازار منطقه‌ای استان در سال گذشته عنوان برتر کشور را به خود اختصاص داد، گفت: این موفقیت مرهون وجود هماهنگی، هم‌افزایی و تعامل مناسب در استان برای گسترش و ترویج مباحث مربوط به فناوری است.

سید مسعود عظیمی، مهم‌ترین نقش فن بازار را توسعه بازار فناوری برشمرد و گفت: شبکه‌سازی و بازاریابی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری، انتقال فناوری و رفع نیاز فناورانه صنایع از مهم‌ترین شاخص‌های عملکردی فن بازار است که در این بخش‌ها فعالیت‌های مناسبی انجام شده است.

او از مهم‌ترین برنامه‌های انجام شده در فن بازار فارس را ارائه بانک اطلاعاتی شرکت‌های دانش‌بنیان به واحدهای صنعتی به منظور برقراری ارتباط، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه صنایع از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری نشست‌های تبادل فناوری، شرکت در نمایشگاه‌ها جهت فروش محصولات دانش‌بنیان با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی، برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای تقویت دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت ۸۰ درصدی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، تبلیغ و ارائه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در پورتال فن بازار و معرفی محصولات دانش‌بنیان در شبکه فن بازار ملی ایران و استفاده از ظرفیت گروه شبکه تبادل و انتقال فناوری ۸ کشور مسلمان در حال توسعه بیان کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، حمایت به‌منظور دانش‌بنیان شدن واحدهای صنعتی را از دیگر فعالیت‌های موثر فن بازار منطقه‌ای استان در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان اعلام و تصریح کرد: با همکاری پارک علم و فناوری ۲۸۰ شرکت تولیدی و صنعتی مستعد دانش‌بنیان توسط فن بازار منطقه‌ای فارس شناسایی که از این تعداد ۱۰۰شرکت دانش‌بنیان شده‌اند و از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گواهینامه دانش‌بنیانی دریافت کرده‌اند.

عظیمی، شناسایی ۳۱۰ نیاز فناورانه، رفع ۵۱ نیاز فناورانه واحد های صنعتی به ارزش۲۲۰ میلیارد تومان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری ۲۰ رویداد فناورانه، بازارسازی افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان، جهت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، تجاری‌سازی ۳۳ استارتاپ و برگزاری ۸۳۰ جلسه و انعقاد ۵۰ تفاهم‌نامه همکاری را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در فن بازار منطقه‌ای فارس بیان کرد.

در این جلسه برنامه‌های امسال فن بازار منطقه‌ای فارس در محورهای انتقال تکنولوژی و رفع نیازهای فناورانه، بازاریابی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان، جذب سرمایه و توسعه شبکه و زنجیره خدمات فناوری مطرح و به تصویب رسید.

جلسات شورای فن بازار به‌منظور ایجاد هماهنگی بین نهادهای علم و فناوری استان، بررسی برنامه عملیاتی سالیانه فن‌بازار منطقه‌ای و ارائه پیشنهادها، بررسی گزارشات فن‌بازار منطقه‌ای و ارائه راهکارهایی برای رفع موانع و کمک‌ و همکاری موثر در جهت رونق برنامه‌ها و فعالیت‌های فن‌بازار در سطح استان برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.