سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات محموله گندم از روسیه به انزلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از واردات ۳ هزار و ۸۰۰ تن گندم از روسیه به مجتمع بندر انزلی خبر داد.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز (یکشنبه ۱۷ تیر ماه) در حاشیه تخلیه محموله گندم در مجتمع بندری انزلی گفت: در راستای سیاستگذاری پدافند غیرعامل کشور و با دستور استاندار، پایداری ذخایر استراتژیک گندم را با استفاده از ظرفیت دریای خزر در دستور کار قرار دادیم.

او با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دریای خزر در شرایط خاص افزود: در کنار بنادر جنوب باید از ظرفیت بنادر شمال نیز در جهت ذخایر استراتژیک استفاده کنیم و لذا امروز با هماهنگی اداره کل غله استان گیلان شاهد تخلیه این محموله گندم هستیم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، گندم تخلیه شده باید عاری از هرگونه آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز باشد و لذا ظرف کمتر از ۲ ساعت عملیات‌های قرنطینه‌ای انجام و محموله تخلیه شد.

محمدی با بیان اینکه این محموله پس از تخلیه به سیلوی گندم سراوان منتقل می‌شود، تصریح کرد: متعهد به استفاده از ظرفیت دریای خزر هستیم و لذا در کنار افتتاح راه آهن رشت - کاسپین، از ظرفیت بندر انزلی نیز استفاده خواهیم کرد.

او همچنین دریای خزر را یکی از ظرفیت‌های امنیت غذایی و تکمیل حلقه‌های بازرگانی و مبادلات اقتصادی کشور‌های اتحادیه اوراسیا با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این محموله ۳ هزار و ۸۰۰ تنی که از روسیه وارد شده، صرفا در راستای استفاده از ظرفیت‌های پدافند غیرعامل است تا در شرایط خاص آمادگی استفاده از بنادر دریای خزر برای تأمین کالا‌های مورد نیاز کشور به ویژه گندم و نهاده‌های دامی را داشته باشیم.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.