رشد ۵۵ درصدی واردات به بندر انزلی

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از ورود بیش از یک میلیون تن کالا به مجتمع بندری انزلی از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه خبر داد.

حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از طریق بندر انزلی به گیلان و کشور وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه غلات، روغن خام خوراکی ، چوب و آهن آلات از جمله محصولات وارداتی در این مدت است، افزود: امسال تخلیه روغن خام خوراکی در این بندر ۲۸۹ درصد، غلات ۶۹ درصد و آهن آلات ۳۳ درصد رشد داشت.

یونسی با بیان اینکه ۵۴۲ فروند شناور تجاری در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به مجتمع بندری انزلی وارد شد، اضافه کرد: این میزان کشتی تجاری وارد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش یافت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به رشد ۳۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این مدت، گفت: در ۹ ماهه نخست امسال، بیش از یک میلیون و ۴۷۸ هزار تن انواع کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شد.

یونسی همچنین با اشاره به صادرات ۲۵۰ هزار تن کالا از بندرانزلی به کشور‌های دیگر، افزود: مواد پتروشیمی و ساختمانی جزو کالا‌هایی بود که امسال از این بندر به خارج از کشور صادر شد.

 

برچسب ها: گمرک ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.