سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش بین المللی حکیم فارابی با همکاری ایران و قزاقستان برگزار می‌شود

همایش بین المللی حکیم فارابی با همکاری ۱۸ کشور در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آبان ۱۴۰۴ در قم، تهران و کشور قزاقستان برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش امروز در حاشیه نشست خبری در سالن جلسات مدرسه علمیه امام خمینی ، حکیم فارابی را یکی از الگو‌های موفق سیاسی، اجتماعی، فلسفی، منطق، عرفان، نجوم و موسیقی دانست و گفت: بهره‌گیری صحیح از ابعاد مختلف شخصیتی و علمی این حکیم بزرگ، سرمایه خوبی برای ارتباط فرهنگی بین کشور‌های اسلامی و حتی غیر اسلامی است که باید از این فرصت استفاده شود.

حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان با اشاره به اینکه این همایش بین المللی با عنوان جایگاه فارابی در توسعه حکمت نظری و عملی برگزار می‌شود افزود: محققان مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی داخلی و خارجی تا ۲۰ اسفندماه فرصت دارند چکیده مقالات خود را به آدرس اینترنتی این همایش بین المللی به آدرس حکیم فارابی ارسال نمایند.

او نقش فارابی در توسعه و پالایش حکمت نظری، جایگاه عرفان و تصوف و متافیزیک در اندیشه فارابی، دیدگاه‌های انسان شناختی و معرفت شناسی فارابی، سبک زندگی اسلامی و اخلاق در اندیشه فارابی، جایگاه فارابی در توسعه و تعمیق فلسفه سیاسی، فارابی و علوم اسلامی را از جمله محور‌های این همایش بین المللی بیان کرد.

دبیر علمی همایش بین المللی حکیم فارابی با بیان اینکه این همایش با همکاری جامعة المصطفی العالمیه و مجتمع آموزش عالی حکمت مطالعات ادیان برگزار می‌شود افزود: محققان در ۵ زبان فارسی، ترکی استانبولی، روسی، عربی و انگلیسی می‌توانند مقالات خود را تا ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۴ به دبیرخانه ارسال نمایند.

او گفت: مراکز علمی و حوزوی کشور‌های لبنان، هندوستان، عراق، سوریه، قزاقستان، ازبکستان، افغانستان و قرقیزستان هم از جمله کشور‌های شرکت کننده در این همایش هستند.

حجت الاسلام گرجیان با بیان اینکه ایده برگزاری این همایش بین المللی از دیدار دو سال قبل رئیس جمهور قزاقستان با رهبر معظم انقلاب ایجاد شد افزود: این همایش همزمان با سالروز حکیم فارابی و با همکاری ۱۸ کشور که اعلام آمادگی نموده‌اند در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آبان ۱۴۰۴ در قم، تهران و کشور قزاقستان برگزار می‌شود.

در پایان این نشست خبری همچنین از پوستر همایش رونمایی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.