سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک میلیون و ۷۵۰ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری همدان

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از یک میلیون ۷۵۰ هزار بازید گردشگران و مسافران از جاذبه‌های گردشگری این استان در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

علی خاکسار گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری با اقدامات و تبلیغاتی که از ماه‌های قبل از نوروز و حتی در نوروز و پس از آن انجام شد شاهد ورود گردشگران زیادی به استان بودیم که علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری و بنا‌های تاریخی و نیز موزه‌های سطح استان بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این گردشگران در مراکز اقامتی مختلف سطح استان دارای اسکان شبانه بوده‌اند.

او گفت: استان همدان به عنوان یکی از استان‌های منطقه معتدل و کوهستانی همواره در نیمه نخست سال میزبان گردشگران و مسافران بسیاری بوده و مانند استان‌های گرمسیری نیست که در تابستان تعطیل و مسافر نداشته باشند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه میهمانان و گردشگران معمولا از اردیبهشت و خرداد ماه برای گردشگری شروع به آمدن به استان همدان می‌کنند و معمولا این جذب گردشگر تا پایان مهر و حتی آبان ماه ادامه دارد، گفت: در همین رابطه امسال همچون هر سال تلاش کردیم با بازرسی از تاسیسات گردشگری از جمله هتل‌ها، نانوایی‌ها، خانه مسافرها، هتل آپارتمان‌ها، مراکز پذیرایی، خانه‌های بومگردی، مراکز تفریحی و پذیرایی در صورت داشتن نواقص و ایرادات هر یک، ایرادات مورد نظر آنها برطرف شود تا در پیک سفر برای میزبانی از میهمانان و گردشگران با مشکل مواجه نباشیم و کمترین شکایات را داشته باشیم.

خاکسار با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات لازم انجام شده و ظرفیت اشتغال مراکز اقامتی خوب بوده است و هیچ‌گونه شکایتی تاکنون نداشته‌ایم، گفت: سرویس‌های بهداشتی به عنوان زیرساخت‌های اساسی در حوزه گردشگری از سال گذشته ساماندهی شده‌اند و تعدادی از سرویس‌های بهداشتی را که دارای مشکل بودند برای مرمت، بازسازی و تجهیز و به روزرسانی کمک مالی کردیم ضمن اینکه این امر مستمر انجام می‌شود تا که این سرویس‌های بهداشتی با بروزرسانی لازم در محور‌های مواصلاتی و ورودی شهر‌ها آماده کار باشند و گردشگران بتوانند خدمات قابل قبولی را دریافت کنند.

او در ادامه با اشاره به رونمایی از سامانه جامع رویداد‌های گردشگری در سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه بین‌المللی تهران و فعال شدن این سامانه از سال گذشته در کشور و به تبع آن در استان همدان گفت: در این رابطه وزارت میراث یک سامانه جامع رویداد‌های گردشگری را تدوین کرد که استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها، ادارات و نهاد‌ها هر کدام که می‌توانند یک رویداد را تعریف کنند و در این سامانه ثبت آن را انجام دهند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه در استان همدان ۴۰ رویداد گردشگری در این سامانه ثبت شده که ۲۳ مورد آن تایید نهایی و ابلاغ شد، گفت: با این اقدام رویداد‌های گردشگری تقویم آنها تعیین و تثبیت شده و می‌دانیم که در طول یک سال چند رویداد داریم و هر کدام در چه بازه زمانی و کجا و چه زمان برگزار خواهند شد.

خاکسار با بیان اینکه این امر برای خود وزارت میراث یک هدف گذاری است که برنامه خود را بر اساس تقویم تنظیم کنیم، گفت: علاوه بر آن این سامانه رویداد‌ها در اختیار آژانس‌های مسافرتی و فعالان گردشگری و همه مردم بوده و همه می‌توانند با مراجعه به سامانه رویداد‌های گردشگری لیست رویداد‌های گردشگری کشور را ببینند و هر کدام را که تمایل داشته باشند با برنامه‌ریزی در این رویداد‌ها حضور پیدا کنند.

او گفت: به‌طور مثال جشنواره شیره‌پزی ملایر در این سامانه قابل رویت بوده و علاقمندان می‌توانند تاریخ و روز و محل این جشنواره را در این سامانه بینند و برای حضور در این جشنواره برنامه‌ریزی داشته باشند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: این تقویم رویدادها، هم برای استان‌ها، آژانس‌های مسافرتی، راهنمایان گردشگری و همه مردم خوب بوده و می‌توانند مقاصد گردشگری خود را از طریق آن برای تعطیلات طول سال تعیین و برنامه‌ریزی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.