برگزاری جشنواره کشوری قرآن و عترت در دانشگاه ملی مهارت همدان

مرحله نهایی سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت به میزبانی دانشگاه ملی مهارت استان همدان از ۱۲ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

 رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان گفت: از همه استان‌ها در رشته‌های مختلف هنری، ادبی، فرهنگی، آوایی و پژوهشی در این جشنواره فرهنگی و هنری حضور دارند.

محمدعلی کاظمی گفت: هفت هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله مقدماتی این جشنواره شرکت کردند که ۴۰۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که سهم همدان شرکت ۶۰۰ دانشجو در بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری قرآن و عترت و راهیابی ۷۰ نفر به مرحله نهایی است.

او گفت: آزمون و امتحان کتبی از ۱۲۰ نفر از راه یافتگان به مرحله نهایی این جشنواره دریافت می‌شود و مابقی به صورت عملی در ۳۱ رشته از جمله بخش آوایی، صوت، گرافیک، طراحی، عکاسی، پژوهش محور و دیگر رشته‌ها به رقابت می‌پردازند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان گفت: در هر حوزه از متخصصان، نفرات برتر دانشگاهی، خبرگان غیر دانشگاهی و اعضای هیات علمی به عنوان داور این جشنواره استفاده شد و در هر رشته سه داور نسبت به طراحی سوال اقدام کردند.

کاظمی گفت: هزینه برگزاری این جشنواره بر اساس تفاهم نامه با سازمان مرکزی دانشگاه ۳۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

او یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی همدان به عنوان تاریخ فرهنگ و تمدن ایران زمین به مدعوین دانست و گفت: در این راستا دانشجویان با حضور و بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی، سفیرانی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان در استان محل سکونت می‌شوند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان گفت: این دانشگاه با هفت دانشکده و سه آموزشکده دارای ۶ هزار دانشجو در ۴۳ رشته مقطع کاردانی و ۲۱ رشته کارشناسی است.

کاظمی یکی از مهمترین ماموریت‌های این دانشگاه را مهارت آموزی و تربیت تکنسین ماهر به عنوان حلقه مفقوده بخش صنعت عنوان و گفت: تکنسین‌های ماهر نیرو‌های توانمند و کلیدی همه واحد‌های صنعتی به شمار می‌روند.

او گفت: با توجه به اهمیت مهارت آموزی در جهان، دانشگاه‌های کشور‌های مختلف دنیا از آموزش به صورت تئوری خارج و به سمت مهارت محور رفتند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان گفت: همه دانش آموختگان این دانشگاه مشغول به کار می‌شوند برخی مواقع پیش از فارغ التحصیلی همزمان با تحصیل در یک واحد تولیدی به عنوان تکنسین مشغول به حرفه آموزی و فعالیت شده و حقوق هم دریافت می‌کنند.

کاظمی گفت: برخی مواقع وقتی درخواست‌های برای تامین نیروی مورد نیاز فنی از سوی واحد‌های صنعتی به این مجموعه می‌رسد، نیروی برای معرفی نداریم چرا که اغلب آنها مشغول به فعالیت شدند.

او با بیان اینکه هم اینک واژه بورس صنعت مطرح است  گفت: این بدان معناست که صنعت میزان نیروی مورد نیاز خود را در رشته‌های مختلف به دانشگاه اعلام کرده است یعنی پیش از فارغ التحصیلی دانشجو او را برای فعالیت در واحد صنعتی رزرو می‌کند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان گفت: کنسرسیوم اشتغال همدان متقاضی نیروی مهارتی تا پنج سال آینده هستند، اما تعداد دانشجویان این دانشگاه با میزان تقاضا یکسان نیست و کمتر از نیاز بازار کار است.

کاظمی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه در مشاغل و حرفه‌های مرتبط مشغول به فعالیت می‌شوند گفت: تضمین بودن فرصت شغلی برای دانشجویان این دانشگاه ملی مهارت، انگیزه‌ای در جوانان برای تحصیل در این مرکز علمی است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار