سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند رو به رشد اجرای طرح های مسکن در استان گلستان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: شاهد روند رو به رشد اجرای طرح های مسکن و همچنین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری هستیم.

اسدالله پناه یزدان گفت: طی سه ماه گذشته، برای برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های متولی به‌منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۶ جلسه شورای مسکن با ۹۷ مصوبه برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی بر اساس ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن و مالکین حقیقی و حقوقی برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن، رفع موانع موجود در حوزه بانکی و تخصیص تسهیلات به متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پناه یزدان با بیان اینکه از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون ۱۱۹ هزار و ۹۰۹ متقاضی مسکن در گلستان ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۹۳ هزار و ۸۷ متقاضی حائز شرایط سه استعلام سبز هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: طی سه ماهه اخیر نیز شش هزار و ۴۳۱ متقاضی تخصیص پروژه شده و شش هزار و ۶۲۸ متقاضی نیز بیش از ۴۰ میلیون تومان واریز وجه داشته اند.

وی از شیب صعودی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان طی سه ماهه اخیر سخن گفت و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۴۵۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های اینچه برون، آزادشهر، گالیکش و مینودشت افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

پناه یزدان تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری نیز استان گلستان جزو استان‌های برتر در حوزه اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی معماری شهرسازی در نوسازی شهری است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸۸ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در گلستان وجود داشته که در این مساحت ۳۳۶ هزار و ۸۸۳ نفر در این محلات سکونت دارند.

وی از برگزاری رزمایش نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری شهر‌های گرگان، گنبد کاووس، علی آباد کتول، آق قلا، کلاله و آزادشهر خبر داد و گفت: رزمایش جهادی تبیین نوسازی مسکن با رویکرد مردمی سازی نوسازی مسکن و تبیین حمایت‌ها و تخفیف‌های بهسازی و نوسازی در نظر گرفته شده در محلات هدف بازآفرینی شهری به‌منظور تسریع و تسهیل نوسازی مسکن به طور هم‌زمان با کشور، در گلستان نیز برگزار شده است.

پناه یزدان ادامه داد: تشکیل حلقه‌های میانی را مسیر دیگری برای افزایش نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: تا کنون ۶۹ حلقه میانی در ۹ شهرستان گلستان ایجاد شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در سه ماهه اخیر از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲، بیش از یک هزار تن قیر رایگان به شهرداری پنج شهر گلستان تخصیص یافت.

وی در انتها افزود: این حجم از قیر، برای آسفالت ۱۵۲ هزار و ۹۱۶ متر مربع از معابر محلات هدف بازآفرینی این شهر‌ها واگذار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.