سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهادت ۱۳ فلسطینی بر اثر بمباران مدرسه‌ای در مرکز غزه + فیلم

در پی حملات اشغالگران به مدرسه‌ای در مرکز غزه، ۱۳ فلسطینی که بیشتر آنان کودک بودند به شهادت رسیدند.

خبرگزاری رسمی فلسطین اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در اردوگاه «النصیرات» در مرکز غزه که به آوارگان فلسطینی پناه داده بود، دست کم ۱۳ نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش الجزیره، مجروحین حادثه در حال انتقال به بیمارستان «الاقصی» هستند. شاهدان عینی می‌گویند بیشتر مجروحان کودکانی بودند که در خیابان مشغول بازی بودند.

از سوی دیگر، ویدئو‌های دیگری از شهر رفح در جنوب غزه منتشر شده که توده‌های بزرگی از دود بر فراز این شهر را نشان می‌دهد. ارتش رژیم صهیونیستی امروز حملات متعددی را در رفح انجام داده، اما هنوز اطلاعاتی در خصوص شمار شهدا یا افراد مجروح در دست نیست.

ساعاتی پیش وزارت بهداشت غزه اعلام کرد طی بیش از ۹ ماه جنگ علیه غزه، دست کم ۳۸ هزار و ۹۸ فلسطینی طی حملات مداوم اشغالگران به شهادت رسیده و بیش از ۸۷ هزار نفر مجروح شده‌اند. گفته می‌شود بسیاری از مردم همچنان زیر آوار محبوس بوده و امدادگران قادر به یافتن آنان نیستند. رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش‌بس فوری است و همچنین دستور صریح دادگاه لاهه و در میان تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس، همچنان به حملات علیه مردم بی‌گناه غزه ادامه می‌دهد.

حمله اخیر در حالی صورت می‌گیرد که قرار است مذاکرات برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا این هفته در دوحه از سر گرفته شود. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد تیم مذاکره‌کننده اسرائیل شرط حماس برای انتخاب نام اسرای فلسطینی که قرار است آزاد شوند را رد کرده است. همچنین این رژیم می‌خواهد از توانایی خود برای از سرگیری جنگ اطمینان حاصل کند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.