سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریداری سه هزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز فصل خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای تیرماه تاکنون حدود سه هزارو ۲۰۰ تن از سوی چهار تا پنج مرکز خریداری شده است.

یزدان یگانگی با اشاره به آغاز خرید گندم از شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد، اظهار داشت: این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ازود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال بیش از ۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شود.

یگانگی با اشاره به فعال شدن سایر مراکز خرید گندم در مناطق مختلف استان همزمان با برداشت محصول، گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود گندم خود را به مراکز معتبر و مورد تایید این اداره کل و تعاون روستایی تحویل دهند و از تحویل محصول به دلالان و سلف‌خران بپرهیزند.

وی اظهار داشت: همچنین تلاش می‌شود مطالبه‌های گندمکاران در کمترین زمان ممکن به کشاورزان پرداخت شود.

یگانگی با تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت گندم و تحویل گندم با کیفیت، ادامه داد: تلاش می‌شود گندم‌هایی که دچار سن زدگی و یا افت بالایی هستند تحویل گرفته نشود.


بیشتر بخوانید


وی گفت: برای ارتقای کیفیت گندم رایزنی‌هایی با استان‌های خوزستان و فارس و همچنین تامین گندم وارداتی انجام شده است تا به این صورت سطح کیفیت آرد و نان در استان ارتقا یابد.

یگانگی بیان داشت: در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار (۴۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۰ هزار هکتار گندم آبی) از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به زیر کشت گندم رفته است و پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن محصول برداشت شود و از این میزان بیش از ۶۰ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی خریداری شود.

وی ادامه داد: ۲۵۰هزار هکتار معادل ۱۵ درصد زمین‌های چهارمحال و بختیاری به زیر کشت محصولات مختلف است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.