سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیلی‌ها رکورددار مشارکت بالا در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: مردم استان اردبیل با ثبت یک رکورد جدید در انتخابات میزان مشارکت خود را افزایش دادند.

رضا قاسمیان گفت: در مرحله دوم انتخابات میزان مشارکت مردم استان اردبیل نسبت به مرحله اول رشد چشمگیری پیدا کرد و در پایان شمارش آرا میزان مشارکت مردم استان اعلام شد.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: میزان مشارکت مردم استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات به بیش از ۶۵.۵ درصد رسید که نسبت به مرحله اول روند صعودی به خود گرفته است.
به گفته او، ۶۸۲ هزار و ۱۸۶ نفر از مردم استان اردبیل در انتخابات ۱۵ تیرماه رأی دادند که یک استقبال بی نظیر محسوب می‌شود و در تاریخ این استان ثبت شد.
قاسمیان بیان کرد: واجدین شرایط در این استان یک میلیون و ۴۲ هزار نفر بودند که از این تعداد ۶۸۲ هزار و ۱۸۶ نفر در مرحله دوم انتخابات مشارکت کرده اند.
او گفت: به ترتیب مسعود پزشکیان ۵۵۶ هزار و ۱۳۴ رأی به خود اختصاص داد و رقیب وی سعید جلیلی نیز ۱۱۰ هزار و ۷۳۲ رأی از مردم استان کسب کرده و به سبد رأی آنها افزوده شود.
قاسمیان تصریح کرد: از مجموع آرای اهالی استان اردبیل ۸۵ درصد به مسعود پزشکیان و کمتر از ۱۵ درصد نیز به سعید جلیلی رأی دادند.
او ادامه داد: ماراتن سختی را در چهار ماه اخیر در برگزاری ۴ مرحله انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در استان اردبیل پشت سر گذاشتیم که جای دارد از همه دست اندرکاران انتخابات ۳۱ هزار عوامل اجرایی و نظارتی و اصحاب رسانه که در برگزاری باشکوه همه این انتخابات پای کار بودند قدردانی کنیم.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: استان اردبیل در مرحله اول رتبه هفتم کشوری را در میزان مشارکت به دست آورده بود که در این مرحله این جایگاه بین سه استان برتر می‌باشد.
قاسمیان اظهار کرد: با اتمام انتخابات فضای رقابت به رفاقت تبدیل شده و از امروز همه باید به رئیس جمهور منتخب کمک کنیم تا دولت قدرتمند برای ایران قوی تشکیل می‌دهد.
او افزود: طرفداران نامزد پیروز با اخذ مجوز می‌توانند مراسم شکرگزاری و قدردانی از حضور مردم را برگزار کنند، اما انتظار می‌رود با توجه به در پیش بودن ماه محرم این آئین‌ها و مراسمات با شئونات متناسب با پایتخت حسینیت و دارالعباس در اردبیل و سایر شهر‌ها برگزار شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.