سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یورو ۲۰۲۴؛

تقابل ستارگان کم فروغ سه شیر‌ها با سوئیس/ هلند - ترکیه؛ نبرد پرشور‌ها

با برگزاری بازی‌های انگلیس - سوئیس و هلند - ترکیه مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.

در ادامه مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ امروز ۲ بازی دیگر برگزار می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله نیمه نهایی مشخص شود.

انگلیس - سوئیس/ ساعت ۱۹:۳۰

سه شیر‌ها در حالی به مصاف سوئیس می‌روند که تا به جای اینکه کار عملکرد خوبی نداشته اند و همین موضوع باعث انتقادات بی شمار کارشناسان و هواداران از تیم گرت ساوتگیت شده است. آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی تا دقیقه ۵+۹۰ از اسلواکی عقب بودند، اما ضربه قیچی برگردان زیبای جود بلینگام آن‌ها را از شکست فراری داد تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود و هری کین در نخستین دقیقه وقت‌های اضافه گل دوم را به ثمر رساند تا انگلیس علی رغم نمایش بدش راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

در سوی مقابل بازیکنان سوئیس بازی بسیار خوبی از خودشان در مقابل ایتالیا ارائه دادند و با ۲ گل قهرمان دوره پیشین یورو را روانه خانه کردند.

۲ تیم برای چهارمین بار است که در یک مسابقات بزرگ به مصاف هم می‌روند. انگلیس در جام جهانی ۱۹۵۴ با نتیجه ۲ بر صفر، در یورو ۲۰۰۴ با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و در یورو ۱۹۹۶ بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

انگلیس در ۲۴ دیدار اخیر خود مقابل سوئیس در تمامی رقابت‌ها ۱۷ پیروزی، ۶ تساوی و تنها یک شکست در کارنامه اش ثبت شده است. آنها آخرین بار در مِی ۱۹۸۱  با نتیجه ۲ بر یک در مقدماتی جام جهانی مقابل سوئیس شکست خورده اند که این آمار می‌تواند اعتماد به نفس بهتری به تیم ساوتگیت بدهد.

انگلیس با ساوتگیت برای اولین بار طی چهار دوره جام جهانی و یورو به مرحله یک‌چهارم نهایی می‌رسد. آنها دو بار به مرحله بعد صعود کرده‌اند.

سوئیس برای پنجمین بار به مرحله یک‌ چهارم نهایی یک مسابقات بزرگ رسیده است. آنها پس از یورو ۲۰۲۰، دومین بار است که به این مرحله در یورو می‌رسند.

سوئیس تنها یک شکست در ۱۴ بازی اخیر خود در این مسابقات یورو داشته است و آن‌ها ۵ پیروزی و ۸ تساوی به دست آورده اند. با این حال، دو تساوی از آن هشت تساوی با شکست در ضربات پنالتی به پایان رسیده است.

هلند - ترکیه/ ساعت ۲۲:۳۰

نارنجی پوشان در مرحله یک هشتم نهایی مقتدرانه و با ۳ گل رومانی را شکست دادند و پا به مرحله یک چهارم نهایی گذاشتند. در سوی مقابل نیز ترکیه با نتیجه ۲ بر یک اتریش یکی از تیم‌های شگفتی ساز یورو ۲۰۲۴ را شکست داد تا حریف هلند شود.

۲ تیم برای پانزدهمین بار به مصاف هم دیگر می‌روند که ۶ پیروزی سهم هلند، ۴ پیروزی سهم ترکیه و ۴ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. از نکات جالب اینکه ۲ تیم تاکنون در جام جهانی یا یورو رو در روی یکدیگر قرار نگرفته بودند.

در دو تقابل اخیر دو تیم، ۱۳ گل وارد دروازه‌ها شده است. ترکیه در بازی رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در خانه با نتیجه ۴ بر ۲ هلند را شکست داد و در بازی برگشت نارنجی پوشان با نتیجه ۶ بر یک پیروز شدند تا انتقام سختی از حریف خود بگیرند.

ترکیه برای چهارمین بار در مرحله یک چهارم نهایی یک مسابقات بزرگ جام جهانی یا یورو حاضر شده است.

ترکیه در ۹ بازی اخیر خود در مراحل حذفی مسابقات اروپایی، تنها ۳ مرتبه پیروز شده و به دور بعدی راه یافته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.