سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استانداردسازی مهمات از مهمترین محور‌های نشست ناتو

به گفته یک مقام ناتو، تولید تسلیحات و بازگشت به استانداردسازی سختگیرانه مهمات از مهمترین محور‌های نشست ناتو در واشنگتن است.

در نشست واشنگتن، ناتو قصد دارد کشور‌ها را به افزایش تولید تسلیحات و بازگشت به استانداردسازی سختگیرانه مهمات سوق دهد. این را رویترز گزارش کرده است.

یک مقام ناتو که خواست نامش فاش نشود گفت: «اوکراین نشان داده است که استانداردسازی ما روی کاغذ خوب است، اما در عمل خیلی خوب نیست.»

به گفته این نشریه، استانداردی برای مهمات توپخانه وجود دارد، اجرای آن داوطلبانه است و عدم رعایت آن بازار را تقسیم کرده و مانع از جریان تدارکات شده است؛ بنابراین ۱۴ کشور ناتو حق انحراف از استاندارد را برای خود محفوظ می‌دانند که به معنای استفاده از انواع مختلف مهمات ۱۵۵ میلی متری است.

کارشناسان توپخانه می‌گویند که هنوز هم می‌توان از فشنگ‌های مختلف در همه هویتزر‌ها استفاده کرد، اما اپراتور‌ها باید مشخصات پرتابه‌ها را هنگام بارگیری در سلاح وارد کنند، در غیر این صورت خطر از دست دادن هدف را تا فاصله ۵۰ یا ۶۰ متری دارند.

یک مقام ناتو گفت: «دنیایی که در آن استاندارد مهمات ناتو وجود داشته باشد، برای ارتش بسیار ساده‌تر خواهد بود».

این نشریه خاطرنشان می‌کند که به دلیل نوآوری‌ها، ناتو ممکن است با مقاومت تولیدکنندگان مهمات مواجه شود، زیرا چنین حرکتی می‌تواند رقابت را افزایش دهد و قیمت‌ها را کاهش دهد.

پیشتر داگلاس جونز، نماینده وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گزارش داده بود که در نشست سران ناتو در واشنگتن، به اوکراین "راه‌های مشخص" برای تسریع روند پیوستن به ائتلاف آتلانتیک شمالی پیشنهاد می‌شود.

گفتنی است، قرار است نشستی در سطح رهبران در ۹ تا ۱۱ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱ تیر) در واشنگتن در چارچوب جشن‌های ۷۵ سالگی ائتلاف ترانس آتلانتیک برگزار شود.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: نشست ناتو ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.