سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاربران در حمایت از کاندیدای خود و نقد رقیب چه گفتند؟

خواهران و برادران! همه می‌دانیم که نجات دهنده ایران نه لزوماً جلیلی است و نه لزوماً پزشکیان، ولی امید دل‌های مقاومت منطقه به تک تک رأی‌های ماست. با این منطق رأی سفید دادن بی‌معنی است.

با برگزاری دومین مناظره دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دولت چهاردهم و اتمام مهلت قانونی تبلیغات، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی با نقد و بررسی مناظرات از نقاط قوت کاندیدای مورد حمایت خود نوشتند. طرفداران هر یک از کاندیدا‌ها با دعوت مردم به مشارکت تلاش کردند نقاط قوت کاندیدای خود را برجسته کنند. در ادامه تلاش شده است با رعایت اصل بی‌طرفی توییت‌هایی را از طرفداران هر کدام از کاندیدا‌ها مرور کنیم.

طرفداران دکتر سعید جلیلی
 علیرضا پناهیان:
جلیلی به عنوان یک رئیس‌جمهور آگاه و مقتدر همان است که در مناظره آخر به‌ویژه بیانیه پایانی، خود را نشان داد. او می‌تواند حماسه بیافریند و حق مردم را از سیاست بازان بگیرد. در مابقی مناظره‌ها بیشتر شبیه یک استاد دانشگاه مهربان بود که می‌خواست ثابت کند برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد. 
 مجید شاکری:
فرض کنید فردا بناست با امریکا مذاکره کنیم. با دست فرمان آقای پزشکیان به جز جمله «ما را از قفس آزاد کنید» چه جمله‌اى داریم؟ ظاهراً نهایتاً ایده آقاى پزشکیان حساب کردن روى نوعدوستى ترامپ است. 
 سید محمدحسین میرلوحی:
در سال ۸۴ یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکست هاشمی مقابل احمدی‌نژاد ژست توهین آمیز و تحقیری بود که بالاخص در مناظره نوبخت و خوش‌چهره نمایان شد. پزشکیان چندین بار با عباراتی مثل «تو» و «این» و... جلیلی و جبهه‌اش را به تمسخر گرفت. امیدواریم خدا جبران کند!
 سید امیر سیاح:
عالی شروع و پرقدرت تمام کرد. راستش امید نداشتم آقای ‎جلیلی از پس ارتش جنگ روانی آنها برآید ولی به نظرم از امشب ورق برگشت.

طرفداران دکتر مسعود پزشکیان
 میلاد خطیب شهیدی:
من چندین سال اقتصاد خوندم. اگه آقای جلیلی بهمون نگن غرب‌زده باید عرض کنم که تنها بیمه‌ای که میشه بورس رو باهاش بیمه کرد بیمه اباالفضل هست. به جز اون اصلاً چیزی به عنوان «بیمه کردن سهامداران بورس» نداریم. نمیشه. جوکه. شوخیه. سر به سرت گذاشته‌اند برادر من. جایی نگو اینو. 
 مسعود پدرام:
اگر دور اول رأی نداده‌ایم و دور دوم به پزشکیان رأی می‌دهیم، سزاوار است از جماعتی یاد کنیم که این شجاعت را داشتند که با خود بجنگند و از دیگران ناسزا بشنوند و به پزشکیان رأی دهند تا صحنه سیاست تغییر کند و فضای سیاسی گشوده شود. 
 اکبر منتجبی:
در دومین شب مناظره، جلیلی بسیار عصبی بود و پزشکیان آرام و خندان و با تک جمله‌هایی باعث فوران خشم جلیلی می‌شد. یکی معتقد است بازار را باید دستوری اداره کرد و دیگری اعلام کرد من در بازار دخالت نمی‌کنم. امروز بازاریان، پزشکیان را در آغوش گرفتند و او را امین خود دانستند. 
 صادق الحسینی:
آقای ‎جلیلی چرا اینقدر راحت خلاف میگه؟ میگه تورم از ۸۰ درصد اومده روی ۴۰درصد! آقای جلیلی هیچ گاه تورم ۸۰درصد نبوده. الان مطابق آمار بانک مرکزی ۵۲ درصد و مطابق مرکز آمار ۴۰درصد است. عدد ۵۲ درصد بالاترین تورم ۸۰ ساله اخیر ایران است. 

دعوت به مشارکت
 میثم مهدیار:
در مناظره سیاسی- فرهنگی پزشکیان پیش افتاد و در مناظره اقتصادی جلیلی پیشتاز بود. برای مردم کدام ارجح است و کدام فرد را توانا در هر حوزه می‌بینند؟
 منصوره اخوان:
خواهران و برادران! همه می‌دانیم که نجات دهنده ایران نه لزوماً جلیلی است و نه لزوماً پزشکیان، ولی امید دل‌های مقاومت منطقه به تک تک رأی‌های ماست. با این منطق رأی سفید دادن بی‌معنی است. 
 محمدصالح سلطانی:
ما در این ‎انتخابات با دو کاندیدای محترم، متدین و متین مواجهیم که برخلاف تلاش برخی اطرافیانشان به دنبال یک رقابت سالم و اخلاقی هستند. قدر این موقعیت را بدانیم و فراموش نکنیم که همه باید به انتخاب مردم احترام بگذاریم. میدان انتخابات در جمهوری اسلامی، عرصه نبرد حق و باطل نیست.

منبع: روزنامه جوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
رای دهنده باید عاقل باشد وافراد دروغگو وبی شخصیت را از کاندیدای مدبرو دبیر تشخیص دهد
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۴ تير ۱۴۰۳
دو سه نفر که طرفداران حساب نمیشوند 80 میلیون جمعیت با دو سه نفر مقایسه نکنید