سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آزمون ارزیابی برای دانشجویان پزشکی خارج از ایران برگزار شده است

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: شرط معدل برای پذیرش دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در داخل کشور حذف شده است.

ابوالفضل باقری فرد٬ معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افزایش ظرفیت پزشکی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مدت دو سال است که انجام شده و امسال یک و نیم همت برای افزایش ظرفیت پزشکی اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال بعد آخرین سال افزایش ظرفیت های پزشکی است و امیدواریم که مجلس بودجه اختصاص یافته این طرح برای سال های گذشته را بدهد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در مواردی دانشجویانی بوده اند که در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کرده و هنگام ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های داخل کشور متوجه غیر مجاز بودن دانشگاه مبدا شده اند؛  وزارت بهداشت برای این افراد آزمون ارزیابی برگزار کرده است.

وی افزود: شرط معدل برای پذیرش دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در داخل کشور حذف شده و بازار سوء استفاده کنندگان برچیده شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ورود دانشجویان ایرانی خارج به داخل کشور توسط وزارت بهداشت در این دولت ساماندهی شده است. دانشجویانی که ۷۲ واحد را گذرانده بودند٬ شرایط شرکت در آزمون را داشته اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: وزارت بهداشت سالیانه دو بار این آزمون را برگزار می‌کند و این آزمون در راستای عدالت محوری است.

باقری تاکید کرد: اکنون ۱۰ هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی از ۵۲ کشور جهان در ایران تحصیل می‌کنند.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.