سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوکشتاین برای گفتگو در مورد لبنان به پاریس رفت

نماینده ویژه بایدن به فرانسه سفر کرد تا درخصوص درگیری میان حزب الله و اسرائیل با مقامات کاخ الیزه مشورت کند.

آموس هوکشتاین، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا قرار است با ژان ایو لودریان نماینده ویژه فرانسه برای گفتگو‌های جدید درباره لبنان دیدار کند.

براساس گزارش آر تی، دو منبع دیگر گفتند که هوکشتاین همچنین با یک مشاور در اتاق دیپلماتیک در کاخ الیزه، دیدار خواهد کرد تا از تشدید تنش در مرز لبنان و اراضی اشغالی جلوگیری کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر ضرورت مطلق جلوگیری از شعله‌ور شدن اوضاع بین این رژیم و حزب‌الله لبنان تاکید کرد.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مکرون نگرانی عمیق خود را درباره تشدید تنش‌ها بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در امتداد خط آبی (خط که مرز لبنان و اراضی اشغالی فلسطین را جدا می کند) تجدید کرد و بر اهمیت مطلق جلوگیری از تشدید اوضاع که به منافع لبنان و رژیم آسیب می‌زند، تأکید کرد. رئیس جمهور فرانسه به نتانیاهو هشدار داد که توسعه جنگ برای ثبات منطقه بسیار خطرناک است. 

بر اساس این بیانیه، رئیس‌جمهور فرانسه بر نیاز فوری همه طرف‌ها برای حرکت سریع به سمت راه‌حل دیپلماتیک تاکید کرد و نیاز به اعمال حداکثر خویشتن‌داری را یادآور شد.

در اواسط ژوئن، هوکشتاین ابتدا به اراضی اشغالی و لبنان سفر کرد تا تنشی که اکنون به نفع رژیم صهیونیستی نیست را مهار کند. با این حال منابع لبنانی اعلام کردند که نماینده ویژه بایدن به مقامات بیروت گفته است که توانایی مهار رژیم صهیونیستی برای حمله نکردن به لبنان را ندارد.

در همین راستا نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه تنها راه مطمئن برای آرام کردن درگیری میان این جنبش و ارتش صهیونیستی، آتش بس در غزه است، تاکید کرد که تصمیم حزب الله برای پاسخ متناسب به تجاوزات اسرائیل بر اساس میزان حملات رژیم صهیونیستی و در همان سطح خواهد بود. 

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.