سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم کرمانی ها از مسکن دولت شهید رییسی چقدر است؛

۱۲۸ هزار و ۱۸۰ کرمانی در مسیر خانه دار شدن

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: از سهم ۴ میلیونی مسکن در دولت شهید رئیسی سهمیه شمال استان کرمان ۱۲۸ هزار و ۱۸۰ نفر است.

 رضا حافظی گفت: از این تعداد سهم تاکنون ۲۵۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که ۷۷ هزار نفر آنها تایید نهایی شده اند.

وی افزود: در دولت شهید رئیسی تعهد داده شد که ۴ میلیون مسکن در ۴ سال دولتشون برنامه ریزی میکنند و احداث کنند.

حافظی تصریح کرد: دولت ۱۳ از شهریور ۱۴۰۰ شروع کارش بود که دو کار به عنوان شعار و هدف اصلی در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت و طرح جهش مسکن دو موضوع اصلی در دولت سیزدهم بودند گفت: در هیچ دورانی در جوانی جمعیت این سابقه وجود نداشت که وارد این مقوله بشیم و برش‌های استانیش در استان‌های مختلف انجام شد.

حافظی افزود: پیشنهاد الحاق ۱۴ هزار هکتار از اراضی شمال استان به شهر‌ها برای تامین زمین داده شده که ۲ هزارو۵۴۷ هکتار مصوب شده است. وی بیان کرد: تا کنون تامین زمین برای ۸۹ هزار واحد مسکونی انجام شده است.

وی  بیان کرد: این حجم بالایی از عملیات اجرایی در تامین زمین و شروع عملیات ساخت را در بر میگرفت، تراکنش و تخصیص زمین در بعضی شهر‌ها ممکن است فراتر داشته باشیم و در بعضی مناطق ممکن است کمبود زمین نیز داشته باشیم.

حافظی تصریح کرد: از ۶۵ شهر شمال کرمان در تمامی شهر‌های ما به اندازه‌ی نیاز افراد متقاضی صورت گرفته است و در هیچکدام از شهر‌ها مشکل تامین زمین نداریم.

وی افزود: در استان کرمان آماده سازی ۵۳ سایت یا در حال آماده سازی و یا در دست اقدام و یا در دست اجرا داریم، موتور محرک هر نوع ساخت و ساز تسهیلات است و این تامین مالی نیمی از آن به به خود متقاضی برمی گردد و نصف آن به تسهیلات بانکی که بانک مسکن بیشترین کار را در این زمینه انجام داده است.

حافظی گفت: تسهیلات بانکی ۸۰۰میلیون در شورای عالی مسکن تصویب شد.

وی افزود: ساختمان‌های ساخته شده داریم، اما هنوز زیر ساخت‌های آن تکمیل نشده است و برای تکمیل آن به ۳۵ همت بودجه نیاز است.

حافظی تصریح کرد: مقرر شد که صندوق ملی مسکن یک سوم این بودجه را تامین کند. وی گفت: یک موضوع در حوزه‌ی کرمان بحث بلدالامین و ستاد اجرایی فرمان امام یک موضوعی است از دولت قبل طرح آن بود. حافطی افزود: بلدالامین و ستاد اجرایی فرمان امام نیز ظرف دو ماه گذشته با هماهنگی که در سطح وزارت خانه انجام شد مقرر شد این مجموعه اراضی تملک شود و وزارت راه و شهرسازی این اراضی در اختیار دولت قرار بدهدتا ساخته شود

برچسب ها: جوانی جمعیت ، زمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.