سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین دعای کمیل حجاج ایرانی در مکه

آخرین مراسم دعای کمیل در مکه مکرمه در هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی برگزار شد.

حجاج ایرانی در نمازخانه هتل‌های محل اقامت خود در مکه مکرمه گردهم آمدند و فراز‌های دعای روح بخش کمیل را در فضایی معنوی زمزمه کردند.

در آیین‌هایی که پنج شنبه شب (۱۴ تیر) به همت بعثه مقام معظم رهبری در هتل‌های بزرگ محل اسکان زائران ایرانی در مکه مکرمه به صورت متمرکز برگزار شد، علاوه بر قرائت دعای کمیل توسط مداحان اهل بیت (ع)، سخنرانی و تلاوت قرآن نیز انجام شد.

مراسم اصلی دعای کمیل زائران ایرانی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح سرپرست حجاج ایرانی در هتل کدی تاور برگزار شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از وداع بعنوان یکی از آموزه‌های دینی نام برد که در روایات به آن اشاره شده است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه اسلام برای خداحافظی دستورالعمل‌هایی دارد، خطبه‌های پیامبر به هنگام خداحافظی با خانه خدا را ماندگار توصیف کرد.

وی فراز‌های ودیعت و امانت گذاری در دعا‌های سعی صفا و مروه را یادآور شد و تصریح کرد: دشمنان انقلاب که ضربه خورده اند تلاش دارند در کشور ما نفوذ کنند. همه با هم در انتخابات ریاست حمهوری شرکت نموده و رای خواهیم داد و امیدواریم فردی که به صلاح کشور و نظام است انتخاب شود.

در این مراسم، حاج حمید رمضانپور مداح اهل بیت (ع) ضمن نوحه خوانی، دعای کمیل را با نوایی دلنشین قرائت کرد و وحید براتی قاری ممتاز قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

برهمین اساس، دعای کمیل هتل ویولت نیز با حضور جمعی از حجاج ایرانی و قرائت قرآن توسط صالحی‌متین سرپرست کاروان قرآنی نور آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام شریفانی به بیان نعمت‌های بزرگ الهی برای انسان‌ها پرداخت.
وی گفت: در بین نعمت‌های بزرگ الهی برای انسان‌ها، نعمت محبوبیت در بین مردم است که حتی پیامبران بزرگ الهی هم آن را از خدا مسئلت می‌کردند.

وی افزود: از جمله نعمت‌های خداوند متعال به پیامبر اسلام محبوبیت در بین قلوب مردم است. به گونه‌ای که اکنون بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از بعثت آن حضرت در همه جای دنیا هر روز بر رسالت او در اذان شهادت می‌دهند. میلیون‌ها نفرهم که گرد خانه خدا طواف می‌کنند از دورترین نقاط دنیا بخاطر حب پیامبر به اسلام ایمان آورده‌اند.

سخنران مراسم دعای کمیل خاطر نشان کرد: از جمله دلایل محبوبیت حضرت پیامبر شخصیت فکری ایشان و همچنین رفتار کریمانه و رحمانی آن حضرت با مردم بود.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت و اندیشه‌ی فکری پیامبر در کتاب قران آمده است و ما نیز می‌توانیم با تبعیت از این کتاب آسمانی، به درجه‌ای از این محبوبیت برسیم.

در ادامه این برنامه آقای حاج خلیل عینی مداح اهل بیت به قرائت دعای کمیل پرداخت و حجاج فراز‌های دعا را زمزمه کردند.

همچنین درمراسم دعای کمیل هتل ایانا پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری کشورمان یوسف قنبری، حاج علی آجرلو دعای روح بخش کمیل را خواند.

در ادامه نیزحجت الاسلام والمسلمین صفاری در سخنانی برشرکت در مجالس دعا برای قرار گرفتن در مسیر رحمت ویژه الهی تاکید کرد.

این سخنران توسل به اهل بیت را بهترین وسیله تقرب الهی دانست و گفت: اهلبیت، باب رحمت واسعه الهی هستند.

وی در پایان سخنان خود انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری را انجام وظیفه دینی_اجتماعی توصیف کرد.

در هتل ورقان نیز که آیین دعای کمیل با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز کشورمان وحید براتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد حجت الاسلام والمسلمین ابطحی در جمع زائران ایرانی سخنرانی و برتوجه حجاج به اهمیت شرایط کنونی تاکید کرد.

این گزارش حاکیست هزاران زائر بیت الله الحرام نیز پنج شنبه شب در دیگر هتل‌های زائران ایرانی در مکه مکرمه به صورت خودجوش، در فضایی معنوی با قرائت دعای کمیل و راز و نیاز با پرودگارخویش، مناجات عارفانه مولای متقیان حضرت علی (ع) را درجوار بیت‌الله‌الحرام زمزمه کردند.

 

برچسب ها: حج تمتع ، دعای کمیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.